Show simple item record

dc.contributor.author Dubina, Ludmila
dc.contributor.author Timotin, Alina
dc.contributor.author Lozan, Oleg
dc.date.accessioned 2023-10-10T09:32:37Z
dc.date.available 2023-10-10T09:32:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation DUBINĂ, Ludmila, TIMOTIN, Alina, LOZAN, Oleg. Imaginea medicului de familie în societate. In: Management în sănătate. București: 2022, vol. 26, nr.2, pp. 4-7. ISSN 1453-4541. en_US
dc.identifier.issn 1453-4541
dc.identifier.uri http://www.inmss.ro/images/download/arhiva_revista/2022/nr_3/2022_3_2_ro.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25343
dc.description.abstract INTRODUCERE/CONTEXT Medicul de familie este coloana vertebrală a acordării asistenței medicale primare și singura sursă de acoperire continuă a pacienților din comunitate cu îngrijiri medicale calitative și adecvate. Imaginea publică a unui medic generalist este modelată pe baza calităților interioare și a caracteristicilor individuale, precum și a calificărilor profesionale. Formarea imaginii este consecința caracteristicilor de auto-exprimare ale personalității atractive, care ar trebui îmbunătățite în mod constant și utilizate în mod activ. Imaginea pozitivă a unui medic de familie este crucială în activitatea sa profesională. SCOPUL: Evaluarea factorilor ce contribuie la formarea imaginii medicului de familie - pentru elaborarea unor recomandări, care ar contribui la îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară în societate. Pentru realizarea acestui scop ne-am propus atingerea unor obiective specifice: analiza literaturii și a practicilor internaționale cu privire la formarea si promovarea imaginii medicului de familie în societate; identificarea factorilor ce contribuie la formarea reputației și autorității medicilor de familie în societate, în viziunea reprezentanților acestei profesii; evaluarea opiniei populației cu privire la imaginea medicului de familie; elaborarea unor recomandări, care ar contribui la îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară în societate. MATERIALE ȘI METODE. A fost efectuat un studiu cantitativ și unul calitativ. Studiul cantitativ a constat în aplicarea unui chestionar, respective o anchetă în populație aplicată pe un eșantion calculat (423 persoane adulte, din Republica Moldova, care și-au dat acordul de participare). Studiul calitativ s-a realizat prin planificarea și aplicarea 5 focus-grupuri, cu participarea medicilor de familie din diferite regiuni geografice ale țării – nord, sud, centru și din mun.Chișinău. REZULTATELE CERCETĂRII au reflectat opiniile populației cu privire la imaginea medicului de familie în societate.Totodată au fost identificate viziuni ale medicilor de familie, referitor la factorii care contribuie la formarea reputației și autorității lor în societate, precum și propuneri pentru anumite acțiuni care ar putea îmbunătăți imaginea lor. CONCLUZII. Specialitatea “Medic de familie” este una dintre specialitățile privite nu cu foarte mare interes, iar acest interes este scăzut chiar în rândul studenților mediciniști și continuă să rămână la același nivel de interes și în rândul specialiștilor din domeniul medical, care nu de puține ori, manifestă lipsă de respect și subestimează rolul și imaginea acestora în societate. Printre cauzele unei imagini precare putem menționa volumul foarte mare de lucru și acoperirea insuficientă cu cadre medicale. În ciuda acestei tendințe, se remarcă o creștere a imaginii medicului de familie în perioada pandemiei Covid-19 și aceasta continuă să crească, iar factorii ce contribuie la această creștere sunt reprezentanți, în mare parte, de profesionalismul și competențele de comunicare. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Școala Națională de Sănătate Publică Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar en_US
dc.relation.ispartof Management în sănătate en_US
dc.subject imaginea medicului en_US
dc.subject medic de familie en_US
dc.subject branding personal en_US
dc.subject relația medic-pacient en_US
dc.subject satisfacția pacientului en_US
dc.subject auto-marketing en_US
dc.title Imaginea medicului de familie în societate en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics