Introducere. Industria farmaceutică este o industrie globală în
continuă creștere și inovare intensivă, care produce medicamente
esențiale pentru îngrijirea sănătății și satisfacerea nevoilor
consumatorilor din întreaga lume. În prezent, industria farmaceutică
joacă un rol major în economia mondială, cu companii globale care
operează în diferite țări și regiuni, iar măsurarea competitivității
acesteia implică indicatori diferențiați, inclusiv productivitatea,
echilibrul comercial și cotele de piață mondiale.
Scopul lucrării. Analiza retrospectivă a situației industriei farmaceutice
și a factorilor care influențează competitivitatea, evaluarea influenței
investițiilor în cercetare și dezvoltare, capitalul și forța de muncă asupra
creșterii industriei farmaceutice și a vânzărilor, examinarea tendințelor și
schimbărilor tehnologice în industria farmaceutică.
Material și metode. O căutare sistematică a literaturii efectuată pe
National Library of Medicine, Medline, PubMed și Embase. S-a căutat în
bazele de date Medline, PubMed și Science Direct, inclusiv în listele de
referințe ale lucrărilor relevante, din 1980 până în 2022, folosind
cuvinte cheie legate de – analiză, farmaceutic, market, industrie,
retrospectiv. S-a formulat un chestionar pentru a colecta opinii și
informații de la pacienți, farmaciști și producători de medicamente cu
privire la tendințele moderne care au afectat dezvoltarea pieței
farmaceutice în ultimii ani. Rezultate. Farmaciștii pot răspunde nevoilor consumatorilor prin
implicarea în cercetarea pieței farmaceutice (52,7%), implementarea
unui sistem de informare a consumatorilor (74,5%), evaluarea periodică
a feedback-ului consumatorilor (52,7%), acordarea de asistență
specializată într-un anumit domeniu (38,2%) și utilizarea tehnologiei
pentru îmbunătățirea proceselor de producție și distribuție în farmacii,
inclusiv automatizarea proceselor de producție și distribuție și
monitorizarea stocurilor și produselor. Este important ca farmaciile să
se adapteze la schimbările pieței pentru a rămâne relevante și
competitive.
Concluzii. Este necesar ca farmaciile să se adapteze la noile cerințe
ale pieței, să identifice oportunități de dezvoltare și să ofere produse și
servicii personalizate. În plus, utilizarea tehnologiei poate fi de mare
ajutor pentru eficientizarea proceselor și pentru a oferi un serviciu mai
bun consumatorilor. Educația continuă a angajaților este esențială
pentru a fi la curent cu noile tendințe și evoluții ale pieței farmaceutice
și pentru a oferi consumatorilor informații relevante și actualizate
despre produsele și serviciile oferite. În concluzie, adaptarea la
schimbările în domeniul farmaceutic este crucială pentru a rămâne
competitiv și relevant pe piață.
Introduction. The pharmaceutical industry is an ever-growing and
innovation-intensive global industry that produces essential medicines
for health care and meeting the needs of consumers around the world.
Currently, the pharmaceutical industry plays a major role in the world
economy, with global companies operating in different countries and
regions, and measuring its competitiveness involves differentiated
indicators, including productivity, trade balance and global market
shares.
Aim of the study. Retrospective analysis of the situation of the
pharmaceutical industry and factors influencing competitiveness,
assessment of the influence of investment in research and
development, capital and labor on the growth of the pharmaceutical
industry and sales, examination of trends and technological changes in
the pharmaceutical industry.
Material and methods. A systematic literature search conducted on
the National Library of Medicine, Medline, PubMed and Embase. It was
searched Medline, PubMed and Science Direct databases, including
reference lists of relevant papers, from 1980 to 2022, using keywords
related to – analysis, pharmaceutical, market, industry, retrospective. A
questionnaire was formulated to collect opinions and information from
patients, pharmacists and drug manufacturers on modern trends that
have affected the development of the pharmaceutical market in recent
years. Results. Pharmacists can respond to customer needs by engaging in
pharmaceutical market research (52,7%), implementing a customer
information system (74,5%), periodically evaluating customer feedback
(52,7%), providing specialized assistance in a specific field (38,2%), and
using technology to improve production and distribution processes in
pharmacies, including automating production and distribution
processes and monitoring stocks and products. It is important that
pharmacies adapt to market changes in order to remain relevant and
competitive.
Conclusions. Pharmacies need to adapt to new market
requirements, identify development opportunities and offer
personalized products and services. In addition, the use of technology
can be of great help to streamline processes and provide better
customer service. Continuing education of employees is essential to
keep abreast of new trends and developments in the pharmaceutical
market and to provide customers with relevant and up-to-date
information about the products and services offered. In conclusion,
adapting to changes in pharmaceuticals is crucial to remain competitive
and relevant in the market.