Abstract:
Scopul ghidului: Asigurarea unui climat favorabil în instituțiile medicale și sociale,
corespunzător așteptărilor și necesităților pacienților, pentru respectarea drepturilor pacientului,
afirmate în teorie și aplicate în practică. Prin înaintarea unor principii și reguli generale pentru
comunicarea corectă cu beneficiarii serviciilor de sănătate, se va contribui la îmbunătăţirea
calităţii serviciilor medicale acordate.
Obiective:
Promovarea respectării drepturilor pacientului.
Definirea principiilor de comunicare eficientă și standardelor de consiliere.
Promovarea unei comunicări corecte, adaptate la contextul psiho-emoțional al relației
medic-pacient.
Creșterea nivelului de satisfacţie a pacienţilor.
3
Acest ghid va servi drept sursă pentru elaborarea procedurilor de operare standard, instrucțiunilor
necesare pentru asigurarea bunelor practici în comunicare, consiliere și conduită a personalului
medical în raport cu pacientul, reieșind din prevederile drepturilor pacientului și în conformitate
cu specificul activității fiecărei instituții medicale în parte.