dc.contributor.author |
Dogotari, Liliana |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-28T19:43:12Z |
|
dc.date.available |
2020-03-28T19:43:12Z |
|
dc.date.issued |
2018-04 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-3159-5-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/8290 |
|
dc.description |
Conferința științifică cu participare internațională „Farmacia etică: istorie, realități și perspective” dedicată memoriei Vasile Procopișin – Patriarhul farmaciei Moldave, doctor habilitat în științe farmaceutice, profesor universitar și Nadejda Ciobanu, doctor în științe farmaceutice, conferențiar universitar: Chișinău 19-21 aprilie 2018, Catedra de farmacie socială ”Vasile Procopișin”, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”, Republica Moldova |
en_US |
dc.description.abstract |
Publicitatea medicamentelor este chemată să contribuie la asigurarea pieței
farmaceutice cu produse medicamentoase de calitate, eficiente și
inofensive. ÎnRepublica Moldova publicitatea și promovarea medicamentelor se
efectuează conform Regulamentului cu privire la publicitatea și promovarea
medicamentelor, ce stabilește modul de efectuare a publicității medicamentelor
în corespundere cu prevederile Hotărârii Parlamentului nr. 1352-XV din
03.10.2002 privind Politica de stat în domeniul medicamentului, Legii nr. 1409-
XIII din 17.12.1997 cu privire la medicamente, Legii nr. 1456-XII din 25.05.1993
cu privire la activitatea farmaceutică, Legea nr. 1227 –XIII din 27.06.1997 cu
privire la publicitate, Codului audiovizualului nr. 260 din 27.07.2006, și
dispozițiile trasate de Directiva Europeană 2001/83/CE, și are drept scop
asigurarea utilizării raționale a medicamentelor și protecția consumatorului.
Publicitatea TV reprezintă una din cele mai importante elemente de informare a
populaţiei despre medicamentele OTC. De aceea mesajul difuzat trebuie să fie
obiectiv, judicios, actual şi bazat pe date ştiinţifice, astfel contribuind la
administrarea eficientă a medicamentelor.
Advertising of medicines is intended to contribute to ensuring the
pharmaceutical market with qualitative, effective and safe medicines. In the
Republic of Moldova, the advertising and promotion of medicines is carried out in
accordance with the Regulation on the advertising and promotion of the
medicines, which establishes the mode of medicines advertising in compliance
with the provisions of Parliament’s Decision no. 1352-XV as of 03.10.2002 on the
State Policy for Medicines, Law no. 1409-XIII as of 17.12.1997 on medicines, Law
no. 1456-XII as of 25.05.1993 on pharmaceutical activity, Law no. 1227 –XIII as of
27.06.1997 on advertising, the Audiovisual Code no. 260 as of 27.07.2006 and the
provisions of the European Directive No. 2001/83 / EC which aims to ensure the
rational use of medicines and consumer protection. TV advertising 65iagno of the
most important elements of informing the population about OTC medicines.
Therefore, the broadcast message must be objective, judicious, up-to-date and
based on scientific data, thus contributing to the effective administration of medicines. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Materialele Conferinței științifice cu participare internațională „Farmacia etică: istorie, realități și perspective” dedicată memoriei Vasile Procopișin – patriarhul farmaciei Moldave, doctor habilitat în științe farmaceutice, profesor universitar și Nadejda Ciobanu, doctor în științe farmaceutice, conferențiar universitar |
en_US |
dc.subject.mesh |
Pharmaceutical preparations |
en_US |
dc.subject.mesh |
Nonprescription drugs |
en_US |
dc.subject.mesh |
Advertising |
en_US |
dc.title |
PUBLICITATEA TV A MEDICAMENTELOR OTC ÎN VIZIUNEA PUBLICULUI |
en_US |
dc.title.alternative |
TV ADVERTISING OF OTC MEDICINES IN PUBLIC VIEW |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |