USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/26181
Title: Abordarea creativă a predării și învățării limbii române ca limbă străină
Other Titles: Creative approach to teaching and learning Romanian as foreign language
Authors: Lopatiuc, Alina
Chiriac, Argentina
Keywords: teaching/ learning;creativity;interactive methods;extracurricular activities;language Romanian as a foreign language
Issue Date: 2023
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: LOPATIUC, Alina, CHIRIAC, Argentina. Abordarea creativă a predării și învățării limbii române ca limbă străină = Creative approach to teaching and learning Romanian as foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 743. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Predarea limbii române ca limbă străină poate fi o provocare atât pentru profesori, cât și pentru studenți. Cu toate acestea, adoptarea unei abordări creative în procesul de predare poate transforma această experiență într-un drum plin de descoperiri și împliniri. Scopul articolului. Articolul explorează importanța și eficacitatea unei abordări creative în predarea și învățarea limbii române ca limbă străină. Materiale metodice. Un aspect cheie al predării creative a limbii române ca limbă străină este utilizarea materialelor didactice creative în cadrul orelor. Profesorii pot implica studenții în diverse activități extracurriculare, utilizând jocuri de rol, rebusuri, poezii, cântece și alte materiale. Rezultate. Profesorii pot utiliza diverse tehnici și strategii, cum ar fi jocurile de rol, discuțiile interactive, proiectele de grup și activitățile creative, pentru a crea un mediu de învățare interactiv și dinamic. Aceste abordări permit studenților să se implice activ în procesul de învățare, să-și dezvolte abilitățile de comunicare și să-și construiască încrederea în propriile lor competențe lingvistice. Concluzi. Predarea creativă a limbii române ca limbă străină aduce cu sine numeroase beneficii pentru studenți. Această abordare îi motivează pe studenți să se angajeze activ în procesul de învățare, să-și dezvolte abilitățile de comunicare și să-și exprime individualitatea. Prin utilizarea metodelor și materialelor creative, predarea limbii române devine o experiență captivantă și plină de satisfacții, care încurajează studenții să-și exploreze potențialul și să-și îmbunătățească competențele lingvistice într-un mod inovator și inspirat.
Introduction. Teaching Romanian as a foreign language can be a challenge for both teachers and students. However, taking a creative approach to teaching can turn this experience into a path full of discoveries and accomplishments. The purpose of the article. The article explores the importance and effectiveness of a creative approach in teaching and learning Romanian as a foreign language. Methodical materials. A key aspect of the creative teaching of Romanian as a foreign language is the use of creative teaching materials in classes. Teachers can involve students in various extracurricular activities, using role-playing games, rebuses, poems, songs and other interesting materials. Results. Teachers can use various techniques and strategies, such as roleplays, interactive discussions, group projects and creative activities, to create an interactive and dynamic learning environment. These approaches allow students to be actively involved in the learning process, develop their communication skills and build confidence in their own language skills. Conclusions. The creative teaching of Romanian as a foreign language brings with it many benefits for students. This approach motivates students to actively engage in the learning process, develop their communication skills and express their individuality. By using creative methods and materials, teaching Romanian becomes an immersive and rewarding experience that encourages students to explore their potential and improve their language skills in an innovative and inspiring way.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova
URI: https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26181
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2023 nr. 3(10) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_10_3_2023_anexa1_743.pdf129.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback