USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29868
Title: STAREA PSIHO-EMOȚIONALĂ A STUDENȚILOR STRĂINI IMPLICAȚI ÎNTR-UN NOU SISTEM EDUCAȚIONAL
Other Titles: PSYCHO-EMOTIONAL STATE OF FOREIGN STUDENTS INVOLVED IN A NEW EDUCATIONAL SYSTEM
Authors: Maricica Malic
Diana Șontea
Cravcenco Svetlana
Keywords: instructive-educational process;didactic efficiency;psycho-emotional balance;foreign student
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Maricica Malic; Diana Șontea; Cravcenco Svetlana. STAREA PSIHO-EMOȚIONALĂ A STUDENȚILOR STRĂINI IMPLICAȚI ÎNTR-UN NOU SISTEM EDUCAȚIONAL = PSYCHO-EMOTIONAL STATE OF FOREIGN STUDENTS INVOLVED IN A NEW EDUCATIONAL SYSTEM. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 869. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Analizând concepțiile referitoare la adaptarea studenților străini, observăm că aceasta depinde permanent de interacțiunea factorilor interni și externi. Factorii interni ai adaptării optimale depind de personalitatea studentului, iar factorii externi sunt condiții obiective independente. Adaptarea la noul proces educațional, la noile condiții de viață necesită o menținere a echilibrului psihologic și o continuă perfecționare a tânărului. Scopul lucrării. Scopul principal al învățământului universitar este asigurarea unui program de studiu realizat în așa fel încât cei implicați să se poată adapta ușor pentru a răspunde cu maximum eficiență cerințelor educative. Material și metode. A fost studiată lit eratura de specialitate cu privire la modelele de programe de intervenție psihologică întru dezvoltarea sferei emoționale a personalității studentului, care ulterior are un impact pozitiv în integrarea acestuia în societate. Rezultate. Studiul stărilor psiho-emoționale la studenți, examinează esența personalității lor și are o mare semnificație practică, care constă în posibilitatea dezvoltării și intervenției sferei emoționale și a personalității în ansamblu, sporind eficiența procesului educațional prin îmbunătățirea trăsăturilor de personalitate ale studenților străini ce urmează a fi integrați într-un mediu nou. Concluzii. Este foarte important ca fiecare student să se acomodeze ușor și rapid la noile cerințe, să se conformeze acestora fără diverse perturbări. Modul în care se va realiza adaptarea studentului poate fi resimțit atât pozitiv, cât și negativ în decursul mai multor ani. Astfel, o educație corectă, o adaptare treptată la noile situații, asigurarea unui climat psiho-emoțional favorabil, cât și aprecierea la justa valoare a personalității studentului vor facilita modul de integrare a viitorului specialist în societate.
Background. Analyzing the concepts related to the adaptation of foreign students, we notice that it constantly depends on the interaction of internal and external factors. The internal factors of optimal adaptation depend on the student’s personality, and the external factors are independent objective conditions. Adaptation to the new education al process, to the new living conditions requires maintaining the psychological balance and continuous improvement of the young person. Objective of the study. The main goal of university education is to ensure a study program is made in such a way that those involved can adapt easily to respond with maximum efficiency to the educational requirements. Material and methods. The specialized literature was studied regarding the models of psychological intervention programs in the development of the emotional sphere of the student’s personality, which subsequently has a positive impact on his integration into society. Results. The study of psycho-emotional states in students, examines the essence of their personality and has a great practical sig nificance, which consists in the possibility of development and intervention of the emotional sphere and the personality, increasing the efficiency of the educational process by improving the personality traits of foreign students to be in tegrate into a new environment. Conclusion. It is very im portant for each student to easily and quickly adapt to the new requirements, to comply with them without various disturbances. The way in which the student’s adaptation will be achieved can be felt both positively and negatively over the course of several years. Thus, a correct education, a gradual adaptation to the new situations, the provision of a favorable psycho-emotional climate, as well as the fair appreciation of the student’s personality will facilitate the integration of the future specialist in society.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29868
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_869.pdf214.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback