|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29868
Title: | Starea psiho-emoțională a studenților străini implicați într-un nou sistem educațional |
Other Titles: | Psycho-emotional state of foreign students involved in a new educational system |
Authors: | Malic, Maricica Șontea, Diana Cravcenco, Svetlana |
Keywords: | instructive-educational process;didactic efficiency;psycho-emotional balance;foreign student |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | MALIC, Maricica; ȘONTEA, Diana; CRAVCENCO, Svetlana. Starea psiho-emoțională a studenților străini implicați într-un nou sistem educațional = Psycho-emotional state of foreign students involved in a new educational system. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 869. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Analizând concepțiile referitoare la adaptarea
studenților străini, observăm că aceasta depinde permanent
de interacțiunea factorilor interni și externi. Factorii interni
ai adaptării optimale depind de personalitatea studentului, iar factorii externi sunt condiții obiective independente. Adaptarea la noul proces educațional, la noile condiții
de viață necesită o menținere a echilibrului psihologic și o
continuă perfecționare a tânărului. Scopul lucrării. Scopul
principal al învățământului universitar este asigurarea unui
program de studiu realizat în așa fel încât cei implicați să se
poată adapta ușor pentru a răspunde cu maximum eficiență
cerințelor educative. Material și metode. A fost studiată literatura de specialitate cu privire la modelele de programe
de intervenție psihologică întru dezvoltarea sferei emoționale a personalității studentului, care ulterior are un impact pozitiv în integrarea acestuia în societate. Rezultate.
Studiul stărilor psiho-emoționale la studenți, examinează
esența personalității lor și are o mare semnificație practică,
care constă în posibilitatea dezvoltării și intervenției sferei
emoționale și a personalității în ansamblu, sporind eficiența
procesului educațional prin îmbunătățirea trăsăturilor de
personalitate ale studenților străini ce urmează a fi integrați într-un mediu nou. Concluzii. Este foarte important
ca fiecare student să se acomodeze ușor și rapid la noile
cerințe, să se conformeze acestora fără diverse perturbări.
Modul în care se va realiza adaptarea studentului poate fi
resimțit atât pozitiv, cât și negativ în decursul mai multor
ani. Astfel, o educație corectă, o adaptare treptată la noile
situații, asigurarea unui climat psiho-emoțional favorabil,
cât și aprecierea la justa valoare a personalității studentului
vor facilita modul de integrare a viitorului specialist în societate. Background. Analyzing the concepts related to the adaptation of foreign students, we notice that it constantly depends on the interaction of internal and external factors.
The internal factors of optimal adaptation depend on the
student’s personality, and the external factors are independent objective conditions. Adaptation to the new educational process, to the new living conditions requires maintaining the psychological balance and continuous improvement
of the young person. Objective of the study. The main
goal of university education is to ensure a study program
is made in such a way that those involved can adapt easily to respond with maximum efficiency to the educational
requirements. Material and methods. The specialized literature was studied regarding the models of psychological
intervention programs in the development of the emotional
sphere of the student’s personality, which subsequently has
a positive impact on his integration into society. Results.
The study of psycho-emotional states in students, examines
the essence of their personality and has a great practical significance, which consists in the possibility of development
and intervention of the emotional sphere and the personality, increasing the efficiency of the educational process by
improving the personality traits of foreign students to be integrate into a new environment. Conclusion. It is very important for each student to easily and quickly adapt to the
new requirements, to comply with them without various
disturbances. The way in which the student’s adaptation
will be achieved can be felt both positively and negatively
over the course of several years. Thus, a correct education,
a gradual adaptation to the new situations, the provision
of a favorable psycho-emotional climate, as well as the fair
appreciation of the student’s personality will facilitate the
integration of the future specialist in society. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29868 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|