|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova
- Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/14927
Title: | Priorities in using supplementary materials in teaching medical vocabulary |
Other Titles: | Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical |
Authors: | Mihalachi, Ina |
Keywords: | research;supplementary materials;medical vocabulary |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Abstract: | Background. As language teachers, we often feel that the prescribed textbooks are not sufficient to
achieve a variety of purposes involved in language teaching. We often find them inadequate to deal with
some other areas of communicative needs of the learners like learning a English medical
vocabulary. Objective of the study. The purpose was to evolve a framework and suggest a repertoire
of tasks and activities from which communicative applications could be used and adapted for supporting
and strengthening language studying. Material and Methods. The research was divided in two major
sections. The first part offered a general discussion of the material types, and the second dealt with some
suggestive descriptions of material-wise tasks and activities for classroom applications. Finally, were
presented the results of a group of 10 students: after using the coursebook and after studying from
supplementary materials. Results. The student’s English vocabulary learning achievement after using
the supplementary vocabulary lessons was significantly higher than that before using supplementary
materials. The efficiency of the materials in a group of 10 students was 85 points in medium for the
English medical vocabulary learning formative tests in comparison with 60 points for the topics where
the teacher didn’t use supplementary materials. The students showed statistically significant differences
in results and student’s satisfaction towards supplementary materials was highly positive.
Conclusion. The present paper demonstrated how stories and real- life situations, or case histories can
be effectively exploited as supplementary materials to enliven the classroom atmosphere, ensure better
learner motivation and participation, and make the learning of Medical English an enjoyable experience.
Introducere. În calitate de profesori, care predau o limbă străină, constatăm că manualele existente nu
sunt suficiente pentru a realiza o varietate de activități interactive, în cadrul lecțiilor practice, deseori
acestea fiind inoportune de a face față tuturor necesităților de comunicare ale studenților. Scopul
lucrării. Scopul studiului constă în a propune un model relevant de sarcini și activități de comunicare,
care ar putea fi utilizate și adaptate pentru dezvoltarea și consolidarea limbajului de
specialitate. Material și Metode. Cercetarea a fost divizată în două secțiuni. În prima parte a fost
realizată o prezentare generală a tipurilor de materiale, iar în a doua a fost oferită o descriere sugestivă
a sarcinilor și activităților. La final au fost prezentate comparativ rezultatele la însușirea vocabularului
într-un grup de 10 cursanți: după ce a fost folosit doar manualul și, apoi, după ce s-a apelat la
materiale. Rezultate. Gradul de asimilare a vocabularului medical, după utilizarea materialelor
adiționale, a fost semnificativ mai mare, decât înainte de aplicarea acestora. Astfel, într-un grup de 10
studenți, rezultatele testelor formative a fost în medie de 85 puncte, ca urmare a achiziționării
vocabularului medical englez, prin intermediul materialelor complementare, în comparație cu 60 de
puncte în cazul în care profesorul a folosit doar manualul de curs. Totodată, și studenții au arătat
diferențe semnificative în ceea ce privește rezultatele, aceștia având și un feed-back pozitiv față de
materialele suplimentare implementate. Concluzii. Lucrarea a demonstrat modul în care situațiile din
viața reală și studiile de caz pot fi exploatate în mod eficient, ca materiale suplimentare, pentru a anima
atmosfera în sala de curs și pentru a asigura o mai bună motivație și o participare activă a studenților. |
URI: | https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14927 |
Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|