USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/15829
Title: Качество трудовой жизни медицинского персонала как фактор повышения качества медицинских услуг: некоторые аспекты взаимосвязи
Authors: Рябова, Елизавета
Ецко, Константин
Манастырлэ, Пётр
Мартынюк, Сергей
Issue Date: 2011
Publisher: Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova
Citation: РЯБОВА, Елизавета, ЕЦКО, Константин, МАНАСТЫРЛЭ, Пётр, МАРТЫНЮК, Сергей. Качество трудовой жизни медицинского персонала как фактор повышения качества медицинских услуг: некоторые аспекты взаимосвязи. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină. 2011, nr. 1(36), pp. 13-15. ISSN 1729-8687.
Abstract: Summary. The Quality of Working Life of the Medical Staff as a Factor of Improvement of Medical Services Quality: Some Aspects of Correlation. The capacity to provide quality medical services is based on two components: patient’s interests and technological aspects. Besides compliance with standards and norms of diagnosis, treatment, and prevention, together with technical equipment of the medical institutions, it is also important to create a productive work environment, in order to provide adequate medical assistance. In other words, the quality of medical services goes hand in hand with the establishment of a satisfactory level of QWL – quality of working life – of the medical staff. This hypothesis is supported by the findings of a sociologic study conducted by the authors of the present article, as well as by a number of theoretical approaches.
Rezumat. Calitatea vieţii profesionale a personalului medical ca un factor de îmbunătăţire a calităţii serviciilor de sănătate: unele aspecte de corelaţie. Abilitatea de a oferi servicii de calitate de îngrijire a sănătăţii mediată de componentele de interes al pacienţilor şi tehnologice de calitate. Este important nu numai conformitatea cu standardele şi regulamentele de diagnostic, tratament, prevenţie şi echipamente tehnice a instituţiilor medicale, dar şi pentru a asigura o calitate adecvată de asistenţă medicală, mediu de lucru care stimulează calitatea muncii sale. Cu alte cuvinte, calitatea asistenţei medicale trebuie să fie asigurată cu un nivel suficient al calităţii vieţii profesionale (CVP) a personalului medical. Această ipoteză este susţinută de un studiu sociologic realizat de autorii acestui articol, precum şi de o serie de elaborări teoretice.
metadata.dc.relation.ispartof: Sănătate Publică, Economie și Management în Medicină
URI: http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2019/04/cm1_36_2011-1.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/15829
ISSN: 1729-8687
Appears in Collections:Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 1 (36) / 2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAChESTVO_TRUDOVOI.pdf152.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback