USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/1730
Title: Limba română şi terminologie medicală în cheia programului tehnici de lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice (LSDGC)
Other Titles: The Romanian Language and Medical Terminology in the key of Reading and Writing Techniques for Developing Critical Thinking
Authors: Ţurcan, Natalia
Issue Date: 2008
Publisher: CEP "Medicina"
Citation: ŢURCAN, Natalia. Limba română şi terminologie medicală în cheia programului tehnici de lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice (LSDGC) . In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 9-a. Chișinău: CEP Medicina, 2008, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 239-242.
Abstract: The study process is the connection of the new information with the old one. Involving the students actively into the study process, the teacher helps them build schemes, taking into consideration a particular subject or ideea. Only when a student creates a scheme consciously can he introduce and add important information of his own to it, as he has to understand and experience this. Procesul de învăţare presupune conectarea noului la ceea ce este deja cunoscut. Prin implicarea activă a studenţilor în procesul de învăţare profesorul îi ajută să-şi construiască „scheme” de gândire privind un anumit subiect sau idee. Construind însă această schemă în mod conştient, studentul poate introduce în ea informaţii importante, pentru că el este pus în situaţia de a înţelege ceea ce învaţă, de a „experimenta”.
URI: http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/1730
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Limba_romina_si_teriminologie_medicala.pdf167.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback