|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18783
Title: | Effects of psychostimulants on students’ sleep and academic performance |
Other Titles: | Efectele psihostimulantelor asupra somnului și reușitei academice a studenților |
Authors: | Coșpormac, Mihaela Lupușor, Adrian Vovc, Victor |
Keywords: | caffeine;nootropics;psychostimulants;sleep;academic performance |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | COȘPORMAC, Mihaela, LUPUȘOR, Adrian, VOVC, Victor. Effects of psychostimulants on students’ sleep and academic performance = Efectele psihostimulantelor asupra somnului și reușitei academice a studenților. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 32. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Competition and busy schedules cause more than 33% of students in the US and France
to use psychostimulants to "postpone" fatigue. Although this concept is relatively new in the Republic
of Moldova, psychostimulants are gaining popularity among SUMPh students. Objective of the study.
Determine the impact of psychostimulant and nootropic use and highlighting their negative effects on
students' sleep and academic success. Material and Methods. There have been used articles published
between 2000-2021 on search engines such as PubMed, Google Scholar, ResearchGate and HINARI.
Results. The most used psychostimulants by students are caffeine and nootropics. Excessive coffee
consumption can cause extreme fatigue and insomnia, while abuse of nootropics leads to the
development of dissomnia and parasomnia, while energizers can induce seizures. Studies confirm that
the use of nootropics does not improve the academic performance, but causes psychosomatic adverse
effects. At the same time, students who respect the circadian rhythm and sleep hygiene have a higher
productivity than those who suffer from sleep deprivation or sleep disorders. There seems to be a direct
correlation between a healthy lifestyle, sleep hygiene and academic success. Conclusion. Although
psychostimulants have a questionable effect on improving academic performance, they can trigger
somatic and psychiatric disorders, including sleep disorders. For a good academic achievement, it is
recommended to respect the hygiene of sleep and lead a healthy lifestyle. Introducere. Concurența și programul încărcat determină peste 33% de studenți din SUA și din Franța
să utilizeze psihostimulante pentru a „amâna” oboseala. Deși, acest concept este relativ nou, în
Republica Moldova psihostimulantele capătă popularitate în rândurile studenților USMF „Nicolae
Testemiţanu”. Scopul lucrării. Determinarea impactului consumului de psihostimulante și nootrope, și
evidentierea efectelor negative ale acestora asupra somnului și a reușitei academice ale studenților.
Material și Metode. Au fost utitlizate articole din bazele de date PubMed, Google Scholar, Research
Gate și HINARI, apărute în perioada 2000-2021. Rezultate. Cele mai utilizate psihostimulante de către
studenți sunt cafeina și nootropele. Un consum exagerat de cafeină poate cauza oboseală extremă și
insomnii, în timp ce abuzul de nootrope duce la dezvoltarea disomniilor și parasomniilor, iar
energizantele pot induce convulsii. Studiile confirmă că folosirea nootropelor nu stimulează
îmbunătățirea situației academice, însă cauzează efecte adverse psihosomatice. Totodată, studenții, care
respectă ritmul circadian și igiena somnului, prezintă o productivitate superioară celor care se privează
sau suferă de tulburări de somn. Pare să existe o corelație directă între modul sănătos de viață,
respectarea somnului și reușita academică bună. Concluzii. Deși psihostimulantele au un efect discutabil
asupra performanței academice, ele pot declanșa dereglări somatice și psihiatrice, inclusiv tulburări de
somn. Pentru o bună reușită academică este recomandată respectarea igienei somnului și a modul de
viață sănătos. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18783 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|