|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie, 2022: Culegere de postere
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/22473
Title: | Rolul marketingului digital în farmacie |
Authors: | Stîngu, Dumitru |
Keywords: | Marketing digital/farmaceutic;medicamente OTC;sup. Alimentare |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | : [poster]. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie 2022: culegere de postere electronice. 2022, p. 221. |
Abstract: | Introducere. Actualmente pentru majoritatea companiilor farmaceutice, atât fabricile de produse farmaceutice și parafarmaceutice, cât și a distribuitorilor lor, marketingul digital prezintă o parte integrantă a strategiilor de marketing. Tot mai multe companii farmaceutice utilizează metodele de promovare a medicamentelor ce se eliberează din farmacie fără reţetă (OTC), suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale precum și a serviciilor farmaceutice prin utilizarea mediului electronic.
Scopul lucrării. Evidenţierea celor mai des utilizate metode de promovare, inclusiv a marketingului digital, de către companiile farmaceutice în Republica Moldova.
Material și metode. Au fost analizate metodele de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, a serviciilor farmaceutice pe internet de către firmele farmaceutice. S-au analizat publicaţiile ştiinţifice (Google Scholar, PubMed) prin metoda de analiză și interpretare.
Rezultate.
Majoritatea întreprinderilor farmaceutice utilizează cu scop de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, precum și a serviciilor farmaceutice câteva elemente, care nu necesită resurse tehnologice costisitoare și un număr mare de specialişti calificaţi: optimizarea motorului de căutare, social media marketing, organizarea Webinare-lor, distribuirea și canalizarea e-mail-urilor.
Concluzii. Digitalizarea marketingului farmaceutic oferă consumatorilor posibilitatea de a primi servicii farmaceutice și de a achiziţiona produse parafarmaceutice prin utilizarea serviciilor on-line. Promovarea medicamentelor OTC, suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale prin intermediul internetului este o direcţie promiţătoare pentru dezvoltarea activităţii întreprinderilor farmaceutice. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/culegere_de_postere_2022.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22473 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie, 2022: Culegere de postere
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|