|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/24529
Title: | Sindromul Burnout la cadrele didactice din sfera medicală |
Other Titles: | Burnout syndrome in teachers in the medical field |
Authors: | Timofti, Antonela |
Keywords: | Burnout;depersonalization;exhaustion;professional inefficiency;teachers |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
Citation: | TIMOFTI, Antonela. Sindromul Burnout la cadrele didactice din sfera medicală = Burnout syndrome in teachers in the medical field. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 80. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Sindromul Burnout (sindromul arderii profesionale) a fost descris ca o starea de epuizare fizică și psihică, care apare în special la persoanele profesia cărora implică o responsabilitate deosebită și interacțiuni frecvente cu oamenii. Scopul lucrării. Cercetarea gradului de ardere profesională la cadrele didactice din sfera medicală, și identificarea strategiilor de coping a evenimentelor stresante. Material și metode. Au fost chestionați 55 de cadre didactice din sfera medicală prin intermediul chestionarului Maslach pentru burnout și a chestionarului Brief COPE pentru strategii de coping. Studiul este descriptiv, transversal. Rezultate. Analiza rezultatelor chestionarului Maslach a pus în evidență scorul înalt al respondenților obținute la indicatorii chestionarului. Prin urmare, 20% dintre respondenți au obținut un scor de epuizare emoțională ridicat, un scor de depersonalizare mărit au raportat 18%, iar scorul ridicat la ineficiența profesională a fost identificat la 12% dintre respondenți. În general, cadrele didactice se adaptează bine cerințelor academice și au o sensibilitate bună la intervențiile organizaționale, iar strategiile de coping cel mai des utilizate sunt: utilizarea suportului emoțional (45%), reinterpretare pozitivă (38%), și coping-ul activ prin rezolvarea situației (32%). Concluzii. Rezultatele obținute demonstrează că cadrele didactice medicale suferă într-o anumită măsură de sindromul arderii profesionale însă, chiar și cu epuizarea și depersonalizarea resimțită, pot să amelioreze evenimentele stresante și să presteze o activitate profesională eficientă. Background. Burnout syndrome (professional burnout syndrome) has been described as a state of physical and mental exhaustion, which occurs especially in people whose profession involves a special responsibility and frequent interactions with people. Objective of the study. Researching the degree of professional combustion in teachers in the medical field, and identifying coping strategies for stressful events. Material and Methods. 55 teachers from the medical field were questioned through the Maslach questionnaire for burnout and the Brief COPE questionnaire for coping strategies. The study is descriptive, transversal. Results. The analysis of the results of the Maslach questionnaire highlighted the high score of the respondents obtained to the survey indicators. Therefore, 20% of respondents achieved a high emotional burnout score, an increased depersonalization score reported 18% and the high score of professional inefficiency was identified in 12% of respondents. In general, teachers adapt well to academic requirements and have a good sensitivity to organizational interventions and the most commonly used coping strategies are: the use of emotional support (45%) positive reinterpretation (38%), and active coping by solving the situation (32%). Conclusion. The results obtained prove that the teachers in the medical field suffer to a certain extent from the syndrome of professional burning but even with the exhaustion and depersonalization felt, they can improve stressful events and provide an efficient professional activity. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24529 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|