|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: studii inter și pluridisciplinare: Materialele Conferinței Științifice Internaționale, ediția a VI-a, 6-7 octombrie 2023
- Conferința Științifică Internațională : „Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: studii inter și pluridisciplinare”, ediția a VI-a, 6-7 octombrie 2023
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/26264
Title: | Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip general |
Other Titles: | Factors that influence the integration of children with disabilities in general school institutions |
Authors: | Damaschin-Rughina, Lilia Spinei, Larisa |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, Centrul Național de Bioetică din Republica Moldova, Institutul Național de Patologie „Victor Babeș”, București, România, Universitatea Națională de Sănătate „P. Shupyk” din Ucraina, Institutul de Fiziologie și Sanocreatologie, USM, Republica Moldova |
Citation: | DAMASCHIN-RUGHINA, Lilia, SPINEI, Larisa. Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip general. In: Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare = Health, Medicine and Bioethics in Contemporary Society: Inter- and Pluridisciplinary Studies: mater. conf. șt. internaț., ed. a 6-a, 6-7 octombrie 2023. Chişinău: Print-Caro, 2023, pp. 237-238. ISBN 978-9975-82-334-0. |
Abstract: | The abstract analyzes bibliographic sources in order to identify the key
elements that significantly affect how well children with disabilities are
included in education in the Republic of Moldova.As a result, factors like:
1. An unsuitable physical setting in educational facilities; 2. A lack of staff
in schools; 3. The general perception of disability as a “disease”; and low
parental acceptance on the part of parents of children without disabilities
contribute to attitudes toward school segregation.In conclusion, community infrastructure improvements, encouragement for teachers and educators, and public awareness campaigns are the three essential recommendations that have a direct impact on the effectiveness of the educational
inclusion process. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare: Materialele Conferinței Științifice Internaționale, ediția a VI-a, 6-7 octombrie 2023 |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26264 |
ISBN: | 978-9975-82-334-0 |
Appears in Collections: | Conferința Științifică Internațională : „Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: studii inter și pluridisciplinare”, ediția a VI-a, 6-7 octombrie 2023
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|