USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/26631
Title: Tendințe și inovație: factori cheie pentru succesul pe piața farmaceutică
Other Titles: Trends and innovation: key factors for success in the pharmaceutical market
Authors: Peschin, Anatolie
Șcetinina, Svetlana
Dogotari, Liliana
Rabei, Artur
Keywords: pharmaceutical industry;medicines;competitiveness;research and development;pharmacists;customization;adaptation
Issue Date: 2023
Publisher: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova
Citation: PESCHIN, Anatolie, ȘCETININA, Svetlana, DOGOTARI, Liliana, RABEI, Artur. Tendințe și inovație: factori cheie pentru succesul pe piața farmaceutică = Trends and innovation: key factors for success in the pharmaceutical market. In: "Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova”: mater. conf. șt.-pract. cu particip. internaț., ed. a 2-a, Chișinău, 28 aprilie 2023. Chişinău, 2023, pp. 99-102. ISBN 978-5-88554-205-0.
Abstract: Introducere. Industria farmaceutică este o industrie globală în continuă creștere și inovare intensivă, care produce medicamente esențiale pentru îngrijirea sănătății și satisfacerea nevoilor consumatorilor din întreaga lume. În prezent, industria farmaceutică joacă un rol major în economia mondială, cu companii globale care operează în diferite țări și regiuni, iar măsurarea competitivității acesteia implică indicatori diferențiați, inclusiv productivitatea, echilibrul comercial și cotele de piață mondiale. Scopul lucrării. Analiza retrospectivă a situației industriei farmaceutice și a factorilor care influențează competitivitatea, evaluarea influenței investițiilor în cercetare și dezvoltare, capitalul și forța de muncă asupra creșterii industriei farmaceutice și a vânzărilor, examinarea tendințelor și schimbărilor tehnologice în industria farmaceutică. Material și metode. O căutare sistematică a literaturii efectuată pe National Library of Medicine, Medline, PubMed și Embase. S-a căutat în bazele de date Medline, PubMed și Science Direct, inclusiv în listele de referințe ale lucrărilor relevante, din 1980 până în 2022, folosind cuvinte cheie legate de – analiză, farmaceutic, market, industrie, retrospectiv. S-a formulat un chestionar pentru a colecta opinii și informații de la pacienți, farmaciști și producători de medicamente cu privire la tendințele moderne care au afectat dezvoltarea pieței farmaceutice în ultimii ani. Rezultate. Farmaciștii pot răspunde nevoilor consumatorilor prin implicarea în cercetarea pieței farmaceutice (52,7%), implementarea unui sistem de informare a consumatorilor (74,5%), evaluarea periodică a feedback-ului consumatorilor (52,7%), acordarea de asistență specializată într-un anumit domeniu (38,2%) și utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea proceselor de producție și distribuție în farmacii, inclusiv automatizarea proceselor de producție și distribuție și monitorizarea stocurilor și produselor. Este important ca farmaciile să se adapteze la schimbările pieței pentru a rămâne relevante și competitive. Concluzii. Este necesar ca farmaciile să se adapteze la noile cerințe ale pieței, să identifice oportunități de dezvoltare și să ofere produse și servicii personalizate. În plus, utilizarea tehnologiei poate fi de mare ajutor pentru eficientizarea proceselor și pentru a oferi un serviciu mai bun consumatorilor. Educația continuă a angajaților este esențială pentru a fi la curent cu noile tendințe și evoluții ale pieței farmaceutice și pentru a oferi consumatorilor informații relevante și actualizate despre produsele și serviciile oferite. În concluzie, adaptarea la schimbările în domeniul farmaceutic este crucială pentru a rămâne competitiv și relevant pe piață.
Introduction. The pharmaceutical industry is an ever-growing and innovation-intensive global industry that produces essential medicines for health care and meeting the needs of consumers around the world. Currently, the pharmaceutical industry plays a major role in the world economy, with global companies operating in different countries and regions, and measuring its competitiveness involves differentiated indicators, including productivity, trade balance and global market shares. Aim of the study. Retrospective analysis of the situation of the pharmaceutical industry and factors influencing competitiveness, assessment of the influence of investment in research and development, capital and labor on the growth of the pharmaceutical industry and sales, examination of trends and technological changes in the pharmaceutical industry. Material and methods. A systematic literature search conducted on the National Library of Medicine, Medline, PubMed and Embase. It was searched Medline, PubMed and Science Direct databases, including reference lists of relevant papers, from 1980 to 2022, using keywords related to – analysis, pharmaceutical, market, industry, retrospective. A questionnaire was formulated to collect opinions and information from patients, pharmacists and drug manufacturers on modern trends that have affected the development of the pharmaceutical market in recent years. Results. Pharmacists can respond to customer needs by engaging in pharmaceutical market research (52,7%), implementing a customer information system (74,5%), periodically evaluating customer feedback (52,7%), providing specialized assistance in a specific field (38,2%), and using technology to improve production and distribution processes in pharmacies, including automating production and distribution processes and monitoring stocks and products. It is important that pharmacies adapt to market changes in order to remain relevant and competitive. Conclusions. Pharmacies need to adapt to new market requirements, identify development opportunities and offer personalized products and services. In addition, the use of technology can be of great help to streamline processes and provide better customer service. Continuing education of employees is essential to keep abreast of new trends and developments in the pharmaceutical market and to provide customers with relevant and up-to-date information about the products and services offered. In conclusion, adapting to changes in pharmaceuticals is crucial to remain competitive and relevant in the market.
metadata.dc.relation.ispartof: Conferința științifico-practică cu participare internațională ”Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova” dedicată memoriei lui Vasile Procopișin – Patriarhul farmaciei Moldave, doctor habilitat în științe farmaceutice, profesor universitar, m.c. al AȘM și Nadejdei Ciobanu – doctor în științe farmaceutice, conferențiar universitar, Ediția a 2-a, 28 aprilie 2023, Chișinău, Republica Moldova
URI: http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26631
ISBN: 978-5-88554-205-0
Appears in Collections:Conferința științifico-practică cu participare internațională ”Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova” dedicată memoriei lui Vasile Procopișin – Patriarhul farmaciei Moldave, doctor habilitat în științe farmaceutice, profesor universitar, m.c. al AȘM și Nadejdei Ciobanu – doctor în științe farmaceutice, conferențiar universitar, Ediția a 2-a, 28 aprilie 2023, Chișinău, Republica Moldova

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_TENDINTE_SI_INOVATIE_99_102.pdf274.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback