- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2010, Ediția a XI-a
- Volumul 2
- Medicină socială și management sanitar
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/4030
Title: | Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar |
Other Titles: | Psychological and social demands of university professor |
Authors: | Fornea, Iuliana |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | CEP "Medicina" |
Citation: | FORNEA, Iuliana. Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 216-223. |
Abstract: | Higher education faces challenges and social changes that impose requirements to academics, thus forming a positive image is required by the demands of higher education development in the European context.
Professor ideal image is composed of three main factors of personality: intelligent teacher, professional skills and his emotional stability.
Through research we determined that the work experience fosters a positive image of the personality of Professor. We established that there is strong correlation in the experimental group 4 (5), with seniority (at 25 years and more) with the following features of the teacher's personality: strength, organization, courtesy, dignity and personal initiative.
Învăţământul superior se confruntă cu o serie de provocări şi schimbări sociale, ce impun anumite cerinţe faţă de cadrele didactice universitare (CDU), de aceea formarea imaginii pozitive a acestora este impusă de exigenţele dezvoltării învăţământului superior în contextul european.
Imaginea ideală a profesorului universitar este formată din trei factori principali ai personalităţii: inteligenţa profesorului; măiestria profesională şi stabilitatea emoţională a acestuia.
Prin cercetare am stabilit că experienţa de muncă favorizează imaginea pozitivă a personalităţii profesorului universitar. Am stabilit că există corelaţie puternică la grupul experimental 4 (5), ce au vechimea în muncă (de la 25 ani şi mai mult), cu următoarele trăsături ale personalităţii profesorului: rezistenţă, organizare, amabilitate, demnitate şi iniţiativă personală. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4030 |
Appears in Collections: | Medicină socială și management sanitar
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|