- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2011, Ediția a XII-a
- Volumul 2
- Filosofie și bioetică
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/4440
Title: | Dezvoltarea socionaturală din perspectiva intelectului global şi a învăţămîntului noosferic |
Other Titles: | Socionatural development in terms of intellect and noospherical education |
Authors: | Ţîrdea, Teodor N. Ursul, A. D. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | Ţîrdea, Teodor N., Ursul, A. D. Dezvoltarea socionaturală din perspectiva intelectului global şi a învăţămîntului noosferic. In: Anale Ştiințifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 12-a. Chișinău: CEP Medicina, 2011, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 381-385 |
Abstract: | Currently in the development of strategy for survival of mankind, more methods and
mechanisms and various levers are involved. Undoubtedly, achieving this goal requires above all
the transition from the stihinic development, endure to a safe and sustainable one. This article
examines the role and place of intellectual factors in the process of becoming socionatural
development, among which are highlighted the impact of intellect and noospherical education in
the mentioned process.
Actualmente în elaborarea strategiei de supravieţuire a omenirii sunt implicate mai multe
metode şi mecanisme, diverse pîrghii. Fără îndoială, realizarea acestui obiectiv necesită înainte
de toate tranziţia de la dezvoltarea stihinică, indurabilă spre una inofensivă, socionaturală. În
articolul de faţă se examinează rolul şi locul factorilor spirituali în devenirea dezvoltării
socionaturale, printre care se evidenţiază impactul intelectului şi învăţămîntului noosferic în
procesul nominalizat. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4440 |
Appears in Collections: | Filosofie și bioetică
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|