USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4860
Title: Educaţia interculturală a studenţilor în cadrul învăţământului superior – concepţie şi perspectivă
Other Titles: Concept of intercultural education of students within the higher education
Authors: Chiriac, Argentina
Issue Date: 2012
Publisher: CEP "Medicina"
Citation: CHIRIAC, Argentina. Educaţia interculturală a studenţilor în cadrul învăţământului superior – concepţie şi perspectivă. In: Anale Ştiințifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 13-a. Chișinău: CEP Medicina, 2012, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 578-580.
Abstract: The guidelines system in the basis of the concept of intercultural education within the higher education involves the trend analysis attested in intercultural education, national and international levels, psychological, sociological and teaching approaches of this aspect of education. A set of notions, concepts, ideas, principles underlie the type of concept. Sistemul de repere în fundamentarea concepţiei educaţiei interculturale în învăţămîntul superior presupune analiza tendinţelor atestate în educaţia interculturală, niveluri naţional şi internaţional, abordările psihologică, sociologică şi pedagogică ale acestui aspect al educaţiei. Un ansamblu de noţiuni, idei, concepte, principii fundamentează tipul de concepţie.
URI: http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4860
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EDUCATIA_INTERCULTURALA_A_STUDENTILOR_IN_CADRUL.pdf378.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback