- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- REVISTE MEDICALE NEINSTITUȚIONALE
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină 2014
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 6 (57) / 2014
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/11552
Title: | Instruirea elevilor claselor primare privind siguranţa vieţii în caz de incendiu |
Other Titles: | Training of primary school pupils about life safety in situation of fire Обучение учащихся начальной школы по технике безопасности жизни в случае пожара |
Authors: | Pîsla, Mihail Arnaut, Natalia Bahnarel, Ion Zepca, Victor Cazacu-Stratu, Angela |
Keywords: | health education;prevention of fire;students |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova |
Citation: | PÎSLA, Mihail, ARNAUT, Natalia, BAHNAREL, Ion, et al. Instruirea elevilor claselor primare privind siguranţa vieţii în caz de incendiu. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină. 2014, nr. 6(57), pp. 112-115. ISSN 1729-8687. |
Abstract: | There were elucidated some aspects of health education
to primary school pupils that are proposed in the learning
activities for teachers in order to model skills to avoid risk
factors for life. The primary aim is to train knowledge,
attitudes and skills to prevent fires in the home to primary
school pupils. В статье отражены некоторые аспекты формирования
здорового образа жизни учащихся начальных классов
с целью моделирования навыков для предотвращения
факторов риска для жизни. Цель работы состоит в
формировании знаний и навыков с целью предотвращения
пожара в помещении. |
URI: | http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2019/05/cm6_57_2014.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/11552 |
ISSN: | 1729-8687 |
Appears in Collections: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 6 (57) / 2014
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|