|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- REVISTE MEDICALE NEINSTITUȚIONALE
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină 2020
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 5 (87) / 2020
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/14965
Title: | Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF Nicolae Testemițanu în condițiile de studii la distanță |
Other Titles: | The impact of the psycho-emotional state on the academic success of SUMPh “Nicolae Testemitanu” students in distance study conditions Влияние психоэмоционального состояния на успеваемость студентов ГУМФ «Николае Тестемицану» в условиях дистанционного обучения |
Authors: | Cernițanu, Mariana Nicov, Irina Lazăr, Corina |
Keywords: | psycho-emotional state;distance learning;academic performance;COVID-19 |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova |
Abstract: | Rezumat
Criza pandemică COVID-19, care a influențat și a perturbat
mersul lucrurilor din întreaga lume, are repercusiuni asupra
vieții personale și profesionale a fiecăruia dintre noi. Studenții,
fiind în autoizolare și în condiții de studii la distanță, sunt
expuși diferitor trăiri psihoemoționale. Scopul lucrării a fost
identificarea impactului produs de starea psihoemoțională a
studenților USMF ”Nicolae Testemițanu” asupra reușitei lor
academice în condițiile de studii la distanță și de autoizolare,
determinate de epidemia COVID-19. Tipul studiului: primar,
descriptiv, transversal. Colectarea informației a fost realizată
printr-un chestionar în Google Forms, fiind aplicat on-line
studenților. Au fost chestionați 1420 de studenți de la USMF,
anii de studii I-VI de la Facultățile: Medicină, Stomatologie
și Farmacie. Dintre stările trăite mai intens în perioada de
studii la distanță, studenții au menționat: neliniște (48,7%);
frustrare (22,6%); stres (53,4%), nemulțumire totală (24,7);
depresie (21,3%); gânduri negative persistente (24,5%); atacuri
de panică (15,7%); neîncredere în forțele proprii (32,3%); demotivare (47,7%); singurătate (22,7%); neajutorare (20,8%).
Corelația dintre starea emoțională și reușita academică este
semnificativă (ÎI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). Fiind în plină criză pandemică, studenții continuă activitatea
de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță.
Totuși incertitudinea și lipsa de perspective clare din societate,
condiționate de pandemie, lasă o amprentă asupra stării lor
psihoemoționale și reușitei academice. Summary
The COVID-19 pandemic crisis that has influenced and disrupted the course of things around the world has repercussions on the personal and professional life of each of us. Students, being in self-isolation and in conditions of distance learning are exposed to different psycho-emotional states. Objective of the study is to identify the impact produced by the psychoemotional state of SUMPh “Nicolae Testemitanu” students on their academic success in the conditions of self-isolation and distance learning caused by the COVID-19 epidemic. Type of study: primary, descriptive, cross-sectional. The collection of information was done through a questionnaire made in Google Forms and applied online to students. 1420 students from SUMPh, years I-VI, Faculties: Medicine, Dentistry and Pharmacy were interviewed. As results, among the states experienced more intensely during the distance study period, the students mentioned anxiety (48,7%); frustration (22,6%); stress (53,4%), total dissatisfaction (24,7); depression (21,3%); persistent negative thoughts (24,5%); panic attacks (15,7%); lack of self-confidence (32,3%); demotivation (47,7%); loneliness (22,7%); helplessness (20,8%). It was identified strong correlation between students’ emotional state and academic success (TI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). In the midst of pandemic crisis, students, in conditions of self isolation, are involved in distance learning process. However, the uncertainty and lack of clear perspectives in society conditioned by the pandemic, influence their psycho-emotional state, and respectively their academic performance. Резюме
Пандемический кризис, спровоцированный COVID-19, повлиял на ход событий по всему миру и отразился на личной и профессиональной жизни каждого из нас. Студенты, находясь в самоизоляции и в условиях дистанционного обучения, подвергаются различным психоэмоциональным состояниям. Целью данного исследования было выявить влияние, оказываемое психоэмоциональным состоянием студентов ГУМФ «Николаe Тестемицану», на их академический успех в условиях самоизоляции и дистанционного обучения, вызванных эпидемией COVID-19. Тип исследования: первичное, описательное, поперечное. Сбор информации осуществлялся с помощью анкеты, созданной с помощью Google Forms и предоставленной студентам. Было опрошено 1420 студентов из ГУМФ, I-VI курсы факультетов: Медицина, Стоматология и Фармацевтика. Среди состояний, которые студенты испытали более интенсивно в период дистанционного обучения, были упомянуты: тревога (48,7%); разочарование (22,6%); стресс (53,4%); общая неудовлетворенность (24,7); депрессия (21,3%); стойкие негативные мысли (24,5%); приступы паники (15,7%); отсутствие уверенности в себе (32,3%); демотивация (47,7%); одиночество (22,7%); беспомощность (20,8%). Была выявлена сильная корреляция между эмоциональным состоянием студентов и успехами в учебе (TI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). В условиях пандемического кризиса и самоизоляции студенты вовлечены в процесс дистанционного обучения. Однако неопределенность и отсутствие четких перспектив в обществе, обусловленные пандемией, влияют на психоэмоциональное состояние студентов и, соответственно, на академический успех. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină |
URI: | http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2020/11/Revista-SPEMM_587_2020_color.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14965 |
ISSN: | 2587-3873 |
Appears in Collections: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 5 (87) / 2020
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|