|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2008, Ediția a IX-a
- Volumul 2
- Filologie medicală
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/1729
Title: | Principes methodologiques et difficultes dans l’enseignement du français de specialite aux etudiants en medecine |
Other Titles: | The methodological principles and difficulties in the teaching/learning process of medical language to medical students |
Authors: | David, Ala Lupu, Larisa |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | CEP "Medicina" |
Citation: | DAVID, Ala, LUPU, Larisa. Principes methodologiques et difficultes dans l’enseignement du français de specialite aux etudiants en medecine. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 9-a. Chișinău: CEP Medicina, 2008, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 235-238. |
Abstract: | The methodologic principles in the teaching /learning process of the specialized French language present specific, well-defined objectives. Nowadays, in the conditions in which the need of communication in the specialized field has become an essential part of the globalization, the mastering of a foreign language on a high level represents a tool of cooperation. The existence of a European context of languages involves the acquisition of the competences of understanding and oral /written expression necessary for communication in French language, especially the medical one. The group of the methodologic, linguistic, stylistic strategies characteristic of the documents specific for medical students requires a special analysis appropriate for the imposed exigencies at the current stage.
Principiile metodologice în procesul de predare/ învăţare a limbii franceze de specialitate, prezintă obiective specifice, bine delimitate. Astăzi, în condiţiile în care necesitatea de comunicare în domeniile specializate a devenit o parte esenţială a globalizării, cunoaşterea unei limbi moderne reprezintă un instrument de cooperare. Existenţa Cadrului European Comun al Limbilor vizează dobîndirea competenţelor de înţelegere şi exprimare orală/ scrisă necesare pentru comunicarea în limba franceză. Ansamblul de strategii metodologice, lingvistice, stilistice proprii textelor, documentelor specifice mediului medical, solicită o analiză specială şi o adaptare metodologică corespunzătoare exigenţelor impuse la etapa actuală. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/1729 |
Appears in Collections: | Filologie medicală
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|