|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18885
Title: | Accessibility to dental services in the pandemic conditions COVID-19 |
Other Titles: | Accesibilitate la servicii dentare în condițiile pandemice COVID-19 |
Authors: | Ferdohleb, Alina Stepco, Elena Cherkassky, Jonatan Ferdohleb, Eugenia |
Keywords: | access to dental care;COVID-19;Dental Public Health’s Roles |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | FERDOHLEB, Alina, STEPCO, Elena, CHERKASSKY, Jonatan, FERDOHLEB, Eugenia. Accessibility to dental services in the pandemic conditions COVID-19 = Accesibilitate la servicii dentare în condițiile pandemice COVID-19. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 62. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Populations disproportionately affected by COVID-19 are also at higher risk for oral diseases
and experience oral health and oral health care disparities at higher rates. It has led to closure and reduced
hours of dental practices except for emergency services, limiting routine care. Objective of the study.
Analysis and evaluation of accessibility aspects to dental services in the conditions of pandemic COVID-19.
Statistical analysis of the data was performed using the Microsoft – Excel package. Material and Methods.
The research group included the analysis of 67 respondents from dental clinics in the RM & 57 respondents
from Israel. A cross-sectional study was performed using the Google-forms questionnaire. It included:
general data, obstacles aspects for the provision of the service; particularities regarding the level of hygienic
oral education, and (before & present Covid-19 period). Results.In completing the questionnaire participated
both respondents from Israel and the RM. From the beginning, in order to complete the questionnaire, the
graduates from the NT SMPhU and the beneficiaries of the dental service. The distribution of 2 subgroups,
mentions that they predominated, age 20-29 years, which confirms the comparability of their sub-groups of
opinions regarding access to the dental service. The Q "Did you have issues about visiting dental clinic -
because of Covid-19?", the beneficiaries of the Israel totally denied, when the beneficiaries of RM 3 out of 4
denied that they had problems with the dental service. Conclusion. Oral health is an important component
of health and overall well-being. People were most likely to seek this type of information directly from their
dental practice. This suggests there is an ongoing need for the public and patients to have clear
communication that are available to dental services in the pandemic conditions COVID-19. Introducere. Populațiile afectate, în mod disproporționat, de COVID-19 prezintă, de asemenea, un risc mai
mare de boli dentare, experimentează disparități de sănătate orală și de îngrijire a sănătății bucale la rate mai
mari. Aceasta a dus la închiderea și reducerea orelor de lucru profesional, cu excepția serviciilor de urgență,
limitând îngrijirea de rutină. Scopul lucrării. Analiza și evaluarea aspectelor de accesibilitate la serviciile
stomatologice în condițiile pandemiei COVID-19. Analiza statistică a datelor a fost efectuată utilizând
pachetul Microsoft - Excel. Material și Metode. Grupul de cercetare a inclus analiza a 67 de respondenți,
din clinicile stomatologice din RM și 57 de respondenți din Israel. Un studiu transversal a fost realizat
folosind chestionarul Google Forms. Acesta a inclus: date generale, aspecte legate de obstacolele furnizării
serviciului, particularități cu privire la nivelul de educație de igienă orală (înainte și în perioada Covid-19).
Rezultate.În cadrul chestionarului au participat atât respondenții din Israel, cât și cei din Republica Moldova.
Pentru completarea chestionarului, de la început, au fost mobilizați absolvenții de la USMF „Nicolae
Testemiţanu” și beneficiarii serviciului stomatologic. La distribuirea în două subgrupuri au predominat
respondenți cu vârsta cuprinsă între 20 și 29 de ani, confirmând comparabilitatea grupurilor de opinii, privind
accesul la serviciul stomatologic. La întrebarea: „Ați avut probleme cu vizitarea unei clinici dentare din cauza
pandemiei de Covid-19?”, beneficiarii din Israel au negat total, iar 3 din 4 beneficiarii din RM au negat că au
avut probleme cu serviciul stomatologic. Concluzii. Sănătatea orală reprezintă o componentă primordială a
sănătății și a bunăstării generale. Majoritatea aflau cel mai probabil acest tip de informații în cadrul tratamentului
stomatologic. Acest lucru sugerează că există o nevoie continuă, pentru populație și pacienți, de a avea o
comunicare clară disponibilă privind serviciile stomatologice, în condiții de pandemie COVID-19. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18885 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|