|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18895
Title: | Assessment of health status of teachers |
Other Titles: | Evaluarea stării de sănătate a cadrelor didactice |
Authors: | Cheptea, Dumitru |
Keywords: | teachers;health status;risk factors |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | CHEPTEA, Dumitru. Assessment of health status of teachers = Evaluarea stării de sănătate a cadrelor didactice. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 69. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Teaching in schools has been defined as the profession with the most diverse risk factors
that affect health. With almost 48 000 people currently working in educational institutions, teachers
make up the largest occupational group in the Republic of Moldova. Objective of the study. Assessment
of teachers' health in relation to risk factors in the living and working environment. Material and
Methods. The study involved 500 teachers from pre-university educational institutions. For the selfassessment of the health status, a questionnaire was created which was applied online. The subjective
assessment was performed by researching the entries in the medical cards. Results. The majority of
respondents were women (91.4%), with a mean age of 45.6±7.5 years and a milking experience of
22.9±3.2 years. In (75.7%) health is satisfactory, only 3% have serious health problems and would
require hospitalization. In 35.8% of cases, the presence of chronic diseases is registered, their top being
led by diseases of the gastrointestinal tract (33.8%), the cardiovascular system (29.2%) and endocrine
(27.2%). The most common risk factors mentioned were: high levels of stress (53.5%); increased
number of tasks (23.4%); lack of support from family and colleagues (22.9%). Conclusion. The health
of teachers is influenced by a variety of risk factors. There were no correlations between the type of
institution and the subject taught, which highlights the importance of studying the influence of factors
in the occupational environment and the development of prevention measures. Introducere. Predarea în școli a fost definită ca profesia cu cei mai diverși factori de risc, care
acționează asupra stării de sănătate. Cu aproape 48 000 de persoane care activează la moment în
instituțiile de învățământ, profesorii formează cel mai mare grup ocupațional din Republica Moldova.
Scopul lucrării. Evaluarea stării de sănătate a cadrelor didactice în relație cu factorii de risc din mediul
de trai și ocupațional. Material și Metode. În studiu au participat 500 de profesori din instituțiile
preuniversitare de învățământ. Pentru autoevaluarea stării de sănătate a fost creat un chestionar, care a
fost aplicat online. Evaluarea stării de sănătate a fost realizată și prin analiza datelor din cartelele
medicale. Rezultate. Majoritatea respondenților au fost femei (91,4%), cu vârsta medie de 45,6±7,5 ani
și o experiență de muncă de 22,9±3,2 ani. La 75,7% dintre respondenți starea de sănătate a fost
satisfăcătoare, doar la 3% s-au atestat probleme grave de sănătate, care ar necesita internare în spital.
În 35,8% cazuri se înregistrează prezența maladiilor cronice, topul acestora fiind condus de maladiile
tractului gastro-intestinal – 33,8%, a aparatului cardiovascular – 29,2% și a celui endocrin – 27,2%. Cei
mai frecvenți factori de risc menționați au fost: nivelul crescut de stres – 53,5%, numărul mare de sarcini
– 23,4%, lipsa suportului din partea familiei și a colegilor – 22,9%. Concluzii. Sănătatea profesorilor
este influențată de o varietate de factori de risc. Nu s-au înregistrat corelații între tipul instituției și
materia predată, fapt ce evidenţiază importanța studierii influenței factorilor din mediul ocupațional și a
elaborării măsurilor de prevenție. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18895 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|