|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18901
Title: | Pedestrian attitudes, behaviour and road safety |
Other Titles: | Atitudinea și comportamentul pietonilor privind siguranța rutieră |
Authors: | Cazacu-Stratu, Camelia |
Keywords: | pedestrians;safety;behavior;attitudes |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | CAZACU-STRATU, Camelia. Pedestrian attitudes, behaviour and road safety = Atitudinea și comportamentul pietonilor privind siguranța rutieră. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 72. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Road traffic crashes kill about 1.24 million people each year. More than one fifth of these
deaths occur among pedestrians. Pedestrian collisions, like all road traffic crashes, should not be
accepted as inevitable because they are, in fact, both predictable and preventable. Objective of the
study. The aim of the study was to assess the knowledge and attitudes regarding pedestrian safety among
youth in Chisinau municipality. Material and Methods. An observational study was initiated among
young students in Chisinau mun. in the period of October - December 2020, with application of the online questionnaire "Knowledge and attitudes of pedestrians on road safety" consisting of 14 questions.
Results. In this study participated 290 pedestrians, aged between 18-31 years old. 71% cross the street
in forbidden places, while 42% cross the street at red. They listen to music through headphones while
crossing the street (16%), don’t wear reflective clothing (71%), cross the street in unauthorized places
(63%). Interviewees are concerned about the behavior of car drivers (47%) and motorcyclists (11%). In
62% of cases, alcohol consumption increases the chances of road accidents. Pedestrian safety depends
on the street lighting (38%), the speed in traffic (52%), the number of crossing places (45%). In road
accidents were involved 3% of the respondents. Conclusion. Pedestrian safety in road traffic require a
multisectoral approach, and this study showed that pedestrians are exposed at a higher risk in the city.
A lot of accidents are caused by the lack of responsible behavior of pedestrians toward road safety. Introducere. Accidentele rutiere provoacă moartea a 1.24 milioane de persoane în fiecare an.. Mai mult
de 1/5 din aceste decese au loc în rândul pietonilor. Accidentele ce implică victime în rândul pietonilor
nu trebuie sa devină o normă, deoarece aceste situații pot fi prevenite. Scopul lucrării. Scopul studiului
a fost de a evalua cunoștințele și atitudinile, privind siguranța pietonilor, în rândul tinerilor din
municipiul Chișinău. Material și Metode. A fost efectuat un studiu observațional în rândul tinerilor
studenți din mun. Chișinău, în perioada octombrie-decembrie 2020, cu aplicarea chestionarului
„Cunoștințele și atitudinile pietonilor privind siguranța rutieră”, alcătuit din 14 întrebări. Rezultate. În
studiu au participat 290 de tineri, cu vârsta de 18-31 de ani. 71% dintre intervievați au afirmat că
traversează strada în locuri interzise, iar 42% dintre ei traversează strada la culoarea roșie. Ascultă
muzică prin căști în timp ce traversează strada -16%, nu poartă haine reflectorizante -71% şi traversează
strada în locuri neautorizate -63%. Intervievații sunt deranjați de comportamentul șoferilor (47%) și a
motocicliștilor (11%). Consumul de alcool crește șansele accidentelor rutiere în 62% de cazuri.
Siguranța pietonilor depinde de iluminarea străzilor (38%), viteza automobilelor (52%) şi de numărul
de treceri de pietoni (45%). În accidentele rutiere au fost implicați 3% dintre participanți. Concluzii.
Siguranța pietonilor necesită o colaborare multisectorială, iar acest studiu este o dovadă că aceștia sunt
expuși la un risc mai mare în oraș, multe accidente rutiere fiind cauzate ca urmare a lipsei unui
comportament responsabil a pietonilor. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18901 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|