|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18970
Title: | The influence of screens on children's cognitive capacity and quality of life |
Other Titles: | Influența ecranelor asupra capacității cognitive și calității vieții la copii |
Authors: | Olteanu-Pascal, Dina Lupușor, Nadejda Rotaru, Lilia Lupușor, Adrian |
Keywords: | screens;cognition;light |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | OLTEANU-PASCAL, Dina, LUPUȘOR, Nadejda, ROTARU, Lilia, LUPUȘOR, Adrian. The influence of screens on children's cognitive capacity and quality of life = Influența ecranelor asupra capacității cognitive și calității vieții la copii. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 219. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Children in the 21st century comprise one of the largest consumer groups of technology.
And this finding has caused a lot of attention to the impact of technology on children's brains and their
socio-emotional, cognitive and physical development. Objective of the study. The aim of this research
focuses on the role of screen light on cognitive function, including mechanisms through which aberrant
light exposure affects the quality of life in children. Material and Methods. Our study included a group
of 80 school children: 47 girls (58.75%) and 33 boys (41.25%) aged 8 to 12 years ( mean 9 , 4 ± DS 1.2
years). The children's parents were questioned by the Pediatric Quality of Life (PedsQL), questions
regarding the use of media devices by children. Results. The average duration of use of screens by
children is 4-5 hours/day, 87.5% exceeding the recommended duration (<2 hours / day). According to
the PedsQL questionnaire, the longer the use of screens (> 2 hours / day), the more the children's
cognitive abilities suffer (p = 0.02), they have attention problems (p = 0.01) and reported physical
function disorders (p = 0.01). Also, children who use screens> 2 hours / day in the last month are sadder
and more depressed, compared to those who stay <2 hours / day in front of screens (p = 0.9). Conclusion.
The duration of using electronic technologies / 24h is associated with problems related to school
activities, cognitive abilities and attention problems in children. Also, associations were found between
the duration of use DT / 24h and the child's physical functions. Introducere. Copiii secolului XXI sunt cei mai activi consumatori de tehnologie. Iar această constatare
a stârnit multă atenție cu privire la impactul tehnologiei asupra creierului copiilor și asupra dezvoltării
lor socio-emoționale, cognitive și fizice. Scopul lucrării. Scopul prezentei cercetări este de a explora
impactul „consumului de ecrane” asupra funcției cognitive, inclusiv mecanismele prin care expunerea
la lumina strălucitoare afectează calitatea vieții la copii. Material și Metode. Material de studiu a servit
un lot de 80 de elevi: 47 fete (58,75 %) și 33 băieți (41,25 %) cu vârsta cuprinsă între 8 și 12 ani, vârsta
medie de 9,4±DS 1,2 ani. Părinții copiilor au fost interogați conform Chestionarul cu privire la calitatea
vieții (PedsQl), completat cu întrebări referitoare la utilizarea dispozitivelor media de către copii.
Rezultate. Durata medie de utilizare a ecranelor de către copii este de 4-5 ore pe zi, 87,5% depășind
durata „maxim-admisibilă” (< 2 ore/zi) recomandată. Conform chestionarului PedsQL, cu cât durata
utilizării ecranelor crește (> 2 ore/zi), cu atât mai mult suferă capacitățile cognitive ale copiilor (p=0,02),
aceștia întâmpină probleme de atenție (p=0,01) și au raportat tulburări ale funcției fizice (p=0,01). De
asemenea, copiii ce folosesc ecranele > 2 ore/zi, în ultima lună sunt mai triști și mai abătuți, comparativ
cu cei ce stau < 2 ore/zi în fața ecranelor (p=0,9). Concluzii. Durata utilizării tehnologiilor
electronice/24h se asociază cu problemele legate de activitățile școlare, de capacitățile cognitive și de
probleme de atenție la copii. Totodată, s-a constatat o legătură între durata utilizării DT/24h și funcțiile
fizice ale copilului. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18970 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|