|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie, 2022: Culegere de postere
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/22360
Title: | Managementul cabinetului stomatologic |
Authors: | Sajin, Oxana |
Keywords: | plan strategic;eficienţă;calitate;organizare;control;planificare |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | SAJIN, Oxana. Managementul cabinetului stomatologic: [poster]. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie 2022: culegere de postere electronice. 2022, p. 47. |
Abstract: | Introducere: Anticipând progresele la nivel global, domeniul stomatologic tinde să intensifice eforturile spre îmbunatățirea serviciilor medicale prin implementarea unor planuri strategice menite să gestioneze cât mai practic sistemul de sănătate.
Scopul: Stabilirea eficienței si rezultatelor programelor de management în cabinetul stomatologic aplicate la nivel internaţional în raport cu cel naţional prin analiza bibliografica.
Materiale si metode: Au fost analizate prin metoda studiului descriptiv 13 surse bibliografice: 6 articole analitice, 4 publicaţii, 2 cursuri, 1 ghid. Sursele bibliografice au fost selectate în baza studiilor analitice efectuate în perioadele 2013-2022. S-a recurs la aplicarea unei metode grafice pentru stabilirea utilităţii managementul cabinetul stomatologic având un plan strategic bine structurat.
Rezultate:
S-a constatat creşterea calităţii serviciilor stomatologice în clinicile ce au recurs la aplicarea unui management a personalului,a pacienţilor şi cel tehnic. Ca rezultat,SUA, Marea Britanie, Germania, prin aplicarea software-ului de management a pacienţilor obţine o gestionare mai eficientă în valoare de 70%. In ţările lipsite de planul strategic se atestă pierderi în calitate si gestionare a clinicii.
Concluzii:
Astfel, s-a confirmat eficiența managementului cabinetului stomatologic în țările
ce au aplicat un algoritm individualizat ,iar pentru crearea sistemului echilibrat la
nivel național, urmează evaluarea și implementarea noilor algoritmi de sporire a
eficacității serviciilor stomatologice, în limitele cercetării actuale. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/culegere_de_postere_2022.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22360 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie, 2022: Culegere de postere
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|