USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/22473
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStîngu, Dumitru
dc.date.accessioned2022-11-14T08:35:47Z
dc.date.available2022-11-14T08:35:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citation: [poster]. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie 2022: culegere de postere electronice. 2022, p. 221.en_US
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/culegere_de_postere_2022.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22473
dc.description.abstractIntroducere. Actualmente pentru majoritatea companiilor farmaceutice, atât fabricile de produse farmaceutice și parafarmaceutice, cât și a distribuitorilor lor, marketingul digital prezintă o parte integrantă a strategiilor de marketing. Tot mai multe companii farmaceutice utilizează metodele de promovare a medicamentelor ce se eliberează din farmacie fără reţetă (OTC), suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale precum și a serviciilor farmaceutice prin utilizarea mediului electronic. Scopul lucrării. Evidenţierea celor mai des utilizate metode de promovare, inclusiv a marketingului digital, de către companiile farmaceutice în Republica Moldova. Material și metode. Au fost analizate metodele de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, a serviciilor farmaceutice pe internet de către firmele farmaceutice. S-au analizat publicaţiile ştiinţifice (Google Scholar, PubMed) prin metoda de analiză și interpretare. Rezultate. Majoritatea întreprinderilor farmaceutice utilizează cu scop de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, precum și a serviciilor farmaceutice câteva elemente, care nu necesită resurse tehnologice costisitoare și un număr mare de specialişti calificaţi: optimizarea motorului de căutare, social media marketing, organizarea Webinare-lor, distribuirea și canalizarea e-mail-urilor. Concluzii. Digitalizarea marketingului farmaceutic oferă consumatorilor posibilitatea de a primi servicii farmaceutice și de a achiziţiona produse parafarmaceutice prin utilizarea serviciilor on-line. Promovarea medicamentelor OTC, suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale prin intermediul internetului este o direcţie promiţătoare pentru dezvoltarea activităţii întreprinderilor farmaceutice.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofConferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022en_US
dc.subjectMarketing digital/farmaceuticen_US
dc.subjectmedicamente OTCen_US
dc.subjectsup. Alimentareen_US
dc.titleRolul marketingului digital în farmacieen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie, 2022: Culegere de postere

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rolul_marketingului_digital_in_farmacie.pdf274.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback