USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/24529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTimofti, Antonela
dc.date.accessioned2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-06-19T13:29:25Z
dc.date.available2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available2023-06-19T13:29:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTIMOFTI, Antonela. Sindromul Burnout la cadrele didactice din sfera medicală = Burnout syndrome in teachers in the medical field. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 80. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24529
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Sindromul Burnout (sindromul arderii profesionale) a fost descris ca o starea de epuizare fizică și psihică, care apare în special la persoanele profesia cărora implică o responsabilitate deosebită și interacțiuni frecvente cu oamenii. Scopul lucrării. Cercetarea gradului de ardere profesională la cadrele didactice din sfera medicală, și identificarea strategiilor de coping a evenimentelor stresante. Material și metode. Au fost chestionați 55 de cadre didactice din sfera medicală prin intermediul chestionarului Maslach pentru burnout și a chestionarului Brief COPE pentru strategii de coping. Studiul este descriptiv, transversal. Rezultate. Analiza rezultatelor chestionarului Maslach a pus în evidență scorul înalt al respondenților obținute la indicatorii chestionarului. Prin urmare, 20% dintre respondenți au obținut un scor de epuizare emoțională ridicat, un scor de depersonalizare mărit au raportat 18%, iar scorul ridicat la ineficiența profesională a fost identificat la 12% dintre respondenți. În general, cadrele didactice se adaptează bine cerințelor academice și au o sensibilitate bună la intervențiile organizaționale, iar strategiile de coping cel mai des utilizate sunt: utilizarea suportului emoțional (45%), reinterpretare pozitivă (38%), și coping-ul activ prin rezolvarea situației (32%). Concluzii. Rezultatele obținute demonstrează că cadrele didactice medicale suferă într-o anumită măsură de sindromul arderii profesionale însă, chiar și cu epuizarea și depersonalizarea resimțită, pot să amelioreze evenimentele stresante și să presteze o activitate profesională eficientă.en_US
dc.description.abstractBackground. Burnout syndrome (professional burnout syndrome) has been described as a state of physical and mental exhaustion, which occurs especially in people whose profession involves a special responsibility and frequent interactions with people. Objective of the study. Researching the degree of professional combustion in teachers in the medical field, and identifying coping strategies for stressful events. Material and Methods. 55 teachers from the medical field were questioned through the Maslach questionnaire for burnout and the Brief COPE questionnaire for coping strategies. The study is descriptive, transversal. Results. The analysis of the results of the Maslach questionnaire highlighted the high score of the respondents obtained to the survey indicators. Therefore, 20% of respondents achieved a high emotional burnout score, an increased depersonalization score reported 18% and the high score of professional inefficiency was identified in 12% of respondents. In general, teachers adapt well to academic requirements and have a good sensitivity to organizational interventions and the most commonly used coping strategies are: the use of emotional support (45%) positive reinterpretation (38%), and active coping by solving the situation (32%). Conclusion. The results obtained prove that the teachers in the medical field suffer to a certain extent from the syndrome of professional burning but even with the exhaustion and depersonalization felt, they can improve stressful events and provide an efficient professional activity.en_US
dc.publisherRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectdepersonalizationen_US
dc.subjectexhaustionen_US
dc.subjectprofessional inefficiencyen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.titleSindromul Burnout la cadrele didactice din sfera medicalăen_US
dc.title.alternativeBurnout syndrome in teachers in the medical fielden_US
dc.typeAbstracten_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_29_3_2022_A_p080.pdf153.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback