|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/24997
Title: | Strategii didactice interactive – obiectiv al educației |
Other Titles: | Interactive teaching strategies – objective of education |
Authors: | Cravcenco, Svetlana |
Keywords: | didactics;strategies;objectives;learning;assessment;teaching;skills |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
Citation: | CRAVCENCO, Svetlana. Strategii didactice interactive – obiectiv al educației = Interactive teaching strategies – objective of education. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 548. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Strategiile didactice interactive avansează de la o zi la alta și promovează învățarea activă ce implică colaborarea între studenți ce sunt organizați in grupuri și lucrează împreună pentru realizarea obiectivelor prestabilite. Cadrul didactic plasează accentul nu pe rolul de difuzor de mesaje informaționale, ci pe rolurile de organizator, facilitator și mediator al activităților de învățare, el devine organizator al unui mediu de învățare adaptat particularităților și nevoilor beneficiarilor, facilitând procesul învățării și dezvoltării competențelor. Scopul lucrării. Scopul este proiectând și realizând activități de predare învățare-evaluare bazate pe strategii didactice interactive cadrul didactic oferă studenților multiple ocazii de a se implica în procesul propriei formări, de a-și exprima în mod liber ideile, opiniile și de a le confrunta cu cele ale colegilor, de a-și dezvolta competențele metacognitive. Materiale și metode. Metodele comune în predarea limbii latine: conversația, problematizarea, învățarea prin descoperire, dezbaterea, exercițiul, învățarea prin acțiune, demonstrația, jocul didactic, rezumatul, algoritmizarea, explicația, lucrul cu manualul, activitatea în cabinet, exercițiul, instruirea programată. Rezultate. Realizarea obiectivelor de ordin cognitiv, dezvoltarea capacității de a lega cunoștințele între ele și de a crea rețele conceptuale, atingerea obiectivelor de ordin socio- afectiv, de dialogare interpersonală și intrapersonală, stimularea încrederii în sine, stimularea capacităților de reflectare asupra propriilor demersuri de învățare. Concluzii. Concluziile obținute se acced la cunoaștere și la dezvoltarea capacităților intelectuale, priceperile, deprinderile, aptitudinile, sentimentele și se înțeleg din situația prin care studenții sunt solicitați și sunt scoși din ipostaza de obiect al formării și sunt transformați în subiecți activi, coparticipanți la propria formare. Introduction. Interactive teaching strategies advance from day to day and promote active learning that involves collaboration between students who are organized in groups and work together to achieve pre-set goals. The teacher emphasizes not the role of disseminator of informational messages, but the roles of organizer, facilitator and mediator of learning activities, he becomes the organizer of a learning environment tailored to the particularities and needs of beneficiaries, facilitating the learning process and skills development. Objective of the study. The aim is to design and carry out teaching-learning-assessment activities based on interactive teaching strategies. with those of colleagues, to develop their metacognitive skills. Materials and methods. Common methods in teaching Latin: conversation, problem-solving, discovery learning, debate, exercise, action learning, demonstration, teaching game, summary, algorithmization, explanation, textbook work, cabinet work, exercise, scheduled training. Results. Achieving cognitive objectives, developing the ability to link knowledge with each other and create conceptual networks, achieving socio-affective goals, interpersonal and intrapersonal dialogue, stimulating self-confidence, stimulating the ability to reflect on one’s own efforts. learning. Conclusions. The conclusions obtained are accessed to the knowledge and development of intellectual abilities, skills, abilities, aptitudes, feelings and are understood from the situation where students are required and are removed from the status of training and are transformed into active subjects, co-participants in their own training. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24997 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|