DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Victoria Vîntu | - |
dc.contributor.author | Aliona Busuioc | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-19T12:50:28Z | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-22T19:57:12Z | - |
dc.date.available | 2024-12-19T12:50:28Z | - |
dc.date.available | 2024-12-22T19:57:12Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Victoria Vîntu; Aliona Busuioc. VALORIFICAREA COMPETENȚELOR FONOLOGICE ȘI LEXICALE ÎN LIMBA ROMÂNĂ CA LIMBĂ STRĂINĂ = DEVELOPMENT OF PHONOLOGICAL AND LEXICAL COMPETENCES IN ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGE. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 895. ISSN 2345-1467. | en_US |
dc.identifier.issn | 2345-1467 | - |
dc.identifier.uri | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29894 | - |
dc.description | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova | en_US |
dc.description.abstract | Introducere. Procesul de studiere a limbii române ca limbă străină implică un set de provocări, prima ținând de registrul fonetic. Sunetele și literele prezente doar în alfabetul nostru, grupările de litere cu o pronunție specifică, plasarea corectă a accentului prezintă un grad sporit de dificultate pentru medicinistul străin. Sunt analizate nevoile studentului și explorate metode didactice de eficientizare a procesului de instruire. Scopul lucrării. Argumentarea eficienței tehnicilor de ascultare, a metodei audio-linguale în procesul de formare a competențelor fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină. Material și metode. Pentru a forma și a dezvolta competențe fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină sunt aplicate un set de strategii didactice axate pe activități de audiere, de producere și imitare a unor situații simple de comunicare. Re zultate. Implementarea activităților de ascultare, dar și a metodei audio-linguale este eficientă chiar din faza inițială a demersului didactic. Audierea activă, realizarea sarcinilor variate în baza textului audiat, urmate de producerea propriilor contexte sunt activități care suscită interesul studenților și contribuie la asimilarea corectă a unui mesaj oral. Depășirea dificultăților întâmpinate în pronunție este însoțită de asimilarea a noi lexeme, structuri gramaticale, ceea ce permite studentului să participe activ în situații de comunicare. Concluzii. Competențele fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină sunt valorificate prin implementarea unei diversități de tehnici și metode didactice. Importantă este adaptarea materialului propus spre studiere la nivelul și nevoile studentului. | ro_RO |
dc.description.abstract | Background. The process of studying Romanian as a foreign language involves a lot of challenges, one of them referring to the phonetic register. The most common sounds in Romanian language, the groups of letters with a specific pronunciation, the correct accent placement are increasing ly difficult for foreign medical students. The student’s needs are analyzed, and didactic methods are explored to make the training process more efficient. Objective of the study. To examine the effectiveness of audition techniques, of the audio-lingual method in the process of training phonological and lexical skills in Romanian as a foreign language. Material and methods. To form and develop phonological and lexical skills in Romanian as a foreign language, a group of didactic strategies focused on listening activities, production and imitation of simple communication situations are applied. Results. Both listening comprehension strategies and the audio-lingual method are effective from the initial phase of the didactic approach. Active listening, carrying out various tasks based on the listened text, followed by the production of one’s own contexts are activities that increase students’ interest and contribute to the correct assimilation of an oral message. Overcoming the difficulties encountered in pronunciation is accompanied by the assimilation of new lexemes, grammatical structures, which allows the student to actively participate in communication situations . Conclusion. Phonological and lexical skills in Romanian as a foreign language are valued by implementing a variety of didactic techniques and methods. It is important to adapt the material proposed for study to the student’s level and needs. | en_US |
dc.publisher | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova | en_US |
dc.relation.ispartof | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | phonetics | en_US |
dc.subject | vocabulary | en_US |
dc.subject | didactic method | en_US |
dc.subject | Romanian as a foreign language | en_US |
dc.title | VALORIFICAREA COMPETENȚELOR FONOLOGICE ȘI LEXICALE ÎN LIMBA ROMÂNĂ CA LIMBĂ STRĂINĂ | ro_RO |
dc.title.alternative | DEVELOPMENT OF PHONOLOGICAL AND LEXICAL COMPETENCES IN ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGE | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|