USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAliona Busuioc-
dc.contributor.authorVictoria Vîntu-
dc.date.accessioned2024-12-19T12:50:28Z-
dc.date.accessioned2024-12-22T20:08:19Z-
dc.date.available2024-12-19T12:50:28Z-
dc.date.available2024-12-22T20:08:19Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAliona Busuioc; Victoria Vîntu. ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE A LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂ = ACTIVITIES FOR LEARNING ROMANIAN LANGUAGE AS A FOREIGN LANGUAGE. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 900. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467-
dc.identifier.urihttps://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29899-
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere . În studiul limbii române ca limbă străină la nivel universitar sunt incluse atât elemente de cultură și civilizație română, cât și învățarea limbii române în general. Pentru învățarea limbii române ca limbă străină, în special de către mediciniștii străini, anul I, au fost analizate nevoile mediciniștilor străini în funcție de activitățile acestora. Scopul lucrării . Explorarea activităților de învățare bazate pe lectură, conversații, vorbire dialogată, vorbire liberă etc. și integrarea studenților în comunitatea noastră a presupus studierea aprofundată a materialului lingvistic de ordin lex ical și gramatical adaptat necesităților lingvistice. Material și metode . Pentru a recepta și exprima mesaje orale, scrise în situații de comunicare au fost utilizate diferite activități de învățare: selectarea unei imagini, producere de răspunsuri, alegerea variantei corecte, alegerea multiplă, reproducerea unor mesaje, exprimarea unor idei, exprimarea acordului/dezacordului, relatarea unor activități în diferite momente în care se desfășoară acțiunea, adaptarea dialogu lui la contexte noi, extragerea informațiilor relevante din textul studiat etc. Rezultate. Pentru o conversație reușită a fost aplicată activitatea pe baza vorbirii dialogate, textul propus a permis decodarea, perceperea, reproducerea conținutului. Însușirea vocabularului a avantajat valorificarea în diferite contexte noi, a supus repartizarea dificultăților de înțelegere a textului prin mai multe etape: de la elemente de bază ale textului, unitățile sintactice - cuvinte, sintagme, expresii, enunțuri, la includerea acestora în contexte noi. Concluzii. Diversitatea activităților de învățare au fost îndreptate spre procesul de predare și învățare a limbii române ca limbă străină. Rezultatele înregistrate au determinat eficiența activităților de învățare în cadrul studierii limbii române ca limbă străină.ro_RO
dc.description.abstractBackground . In the study of the Romanian language as a for eign language at the university level, elements of Romanian culture and civilization are included, as well as the learning of the Romanian language in general. In order to learn the Romanian language as a foreign language, especially by foreign students, first year, the needs of foreign medical stu dents were analyzed according to their activities. Objective of the study. Exploring learning activities based on reading, conversations, dialogic speaking, free speaking, etc. and the integration of learners into our community presupposed the in-depth study of lexical and grammatical linguistic materi al adapted to linguistic needs. Material and methods . To receive and express oral and written messages in communication situations, different learning activities were used: selecting an image, producing answers, choosing the correct option, multiple choice, reproducing some messages, expressing some ideas, expressing agreement/disagreement, reporting of activities at different moments in which the action takes place, adapting the dialogue to new contexts, extracting relevant information from the studied text, etc. Results. For a successful conversation, the activity based on dialogic speech was applied, the proposed text allowed decoding, perception, reproduction of the content. Vocabulary acquisition has benefited the utilization in different new contexts, subjected the distribution of the difficulties of understanding the text through several stages: from the ba sic elements of the text, the syntactic units - words, phrases, expressions, statements, phrases; to their inclusion in new contexts. Conclusions. The diversity of learning activities was directed towards the teaching and learning process of the Romanian language as a foreign language. The recorded results determined the efficiency of the learning activities in the study of the Romanian language as a foreign language.en_US
dc.publisherInstituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectlearning activitiesen_US
dc.subjectlinguistic materialen_US
dc.subjectRomanian as a foreign languageen_US
dc.titleACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE A LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂro_RO
dc.title.alternativeACTIVITIES FOR LEARNING ROMANIAN LANGUAGE AS A FOREIGN LANGUAGEen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_900.pdf212.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback