|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- REVISTE MEDICALE NEINSTITUȚIONALE
- One Health & Risk Management
- One Health & Risk Management 2024
- One Health & Risk Management ianuarie 2024, Ediție specială
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29946
Title: | Strategii de promovare în marketingul cabinetului stomatologic |
Authors: | Goma, Ludmila |
Keywords: | marketing social;promovare;managementul marketingului;strategie |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Asociația de Biosiguranță și Biosecuritate din Republica Moldova |
Citation: | GOMA, Ludmila. Strategii de promovare în marketingul cabinetului stomatologic. In: One Health & Risk Management. 2024, ed. spec.:„Sănătatea și fenomenul rezistenței la antimicrobiene în țările cu venituri mici și medii din Europa de Est”, 27 ianuarie 2024: mater. conf. naț., p.145. ISSN 2587-3458. |
Abstract: | Introducere. Piața serviciilor stomatologice este una foarte competitivă. În prezent, problema medicilor stomatologi este fluxul de pacienți. Pentru atragerea
acestora, cabinetele stomatologice se ocupă de publicitate în diverse moduri: în
cabinetele mici și mijlocii această misiune și-o asumă proprietarul, iar în cele mari
pot exista subdiviziuni specializate în publicitate care dispun de buget propriu și
organizează acțiuni de publicitate cu participarea companiilor specializate. Rolul
marketingului în domeniul serviciilor de sănătate este de a contribui la furnizarea
de informații de valoare clienţilor.
Scop. Analiza instrumentelor publicitare și recomandarea unor tehnici moderne
de promovare a cabinetului stomatologic.
Material și metode. Populația studiului: pacienții a cinci cabinete stomatologice
cu următoarele specializări: terapie, ortopedie, chirurgie dentoalveolară, parodontologie. Cei 138 de pacienți care și-au dat acordul verbal de a participa la studiu, au completat un chestionar autoadministrat, compus din 22 de întrebări grupate în șase categorii. Perioada de colectare a datelor: decembrie 2022 – februarie
2023. În cadrul studiului a fost studiată și documentația internă a cabinetelor stomatologice precum: raportul de autoevaluare semnat de conducătorul cabinetului; copia regulamentului de organizare și de funcționare; organigrama; schema
sistemului informațional; planul de dezvoltare strategică; planul de control a calității serviciilor prestate. Metode de cercetare utilizate: descriptivă, analitică, comparativă.
Rezultate. Strategiile de marketing se propun ca o modalitate sigură de a construi
relații cu publicul cabinetului stomatologic. Pentru un stomatolog, strategia de
marketing înseamnă a convinge pacienții că se oferă o experiență fără durere și
cu rezultate așteptate. Conform studiului, există următoarele modalități de promovare: recomandarea – 31%, rețelele de socializare – 25%, google – 17%, televiziunea – 15%, plasarea – 12%. Satisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele
stomatologice au fost 73,18% din persoanele intervievate, 92,75% au fost mulțumite de atitudinea personalului medical, iar 56,52% au ales cabinetul stomatologic în baza reputației medicilor. Aplicarea unui sistem de marketing contribuie la
formarea categoriilor de pacienți planificați și pacienți continuu. La intrebarea ce
il face pe pacient să fie fidel unui anume cabinet stomatologic, 32 % au numit aplicarea unui plan de marketing, 25% – condiții favorabile de muncă ale medicilor.
S-a constatat că pacienții doresc mai multă computerizare a serviciilor medicale.
Concluzii. Publicitatea în stomatologie oferă pacienților posibilitatea de a alege
tratamentul, clinica, medicul. Dintre metodele și instrumentele de promovare
analizatee s-au evidențiat recomandarea me dicului din parte pacientilor,
strategiile legate de promoții și cele privind prețul, prezența saitului propriu. O
strategie eficientă s-a dovedit a fi promovarea în mediul online îmbinată cu cea
offline. Aplicarea unor strategii de marketing eficiente duce nu numai la creşterea
satisfacţiei clienţilor, dar şi a personalului – un element component în managementul unui cabinet stomatologic. |
metadata.dc.relation.ispartof: | One Health & Risk Management: Conferinţa națională „Sănătatea și fenomenul rezistenței la antimicrobiene în țările cu venituri mici și medii din Europa de Est”, 27 ianuarie 2024, Chișinău, Republica Moldova |
URI: | https://journal.ohrm.bba.md/index.php/journal-ohrm-bba-md/issue/view/30/48 http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29946 |
ISSN: | 2587-3458 2587-3466 |
Appears in Collections: | One Health & Risk Management ianuarie 2024, Ediție specială
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|