USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/30552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGheorghiţa, Angela-
dc.date.accessioned2025-05-20T12:49:28Z-
dc.date.available2025-05-20T12:49:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationGHEORGHIŢA, Angela. Biblioteca universitară în mediul informațional : modalități și mijloace de promovare = University library in an information environment : modalities and means of promotion. Magazin bibliologic. 2021, Nr. 1-2. – p. 70-76. ISSN 1857-1476. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4636966en_US
dc.identifier.issn1857-1476-
dc.identifier.urihttps://zenodo.org/records/4636966-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.4636966-
dc.identifier.urihttps://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/30552-
dc.description.abstractAstăzi bibliotecile își stabilesc prin- cipiile dezvoltării, ținând cont de tendințele glo- bale, îmbinând mai multe modele de paradigmă, ținând pasul cu tranziția comunicării în digital. Noile tendințe sunt importante și benefice pentru dezvoltarea strategiilor de marketing, deoarece adaugă valoare strategiei generale a instituției de a întâlni utilizatorii actuali și de a atrage utiliza- tori potențiali. Strategiile de marketing, politici- le de comunicare reprezintă un necesar relevant cu schimbările majore atât din punct de vedere al canalelor prin care se transmit mesajele, cât și prin prisma conținutului care trebuie adaptat la noile tipuri de „call to action”. Combinarea sau utilizarea unui mix de canale și metode depinde de obiectivele strategice, produsele și serviciile oferi- te de bibliotecă.en_US
dc.description.abstractToday the libraries establish principles of their own development taking into account global trends, combining several paradigm models, keep- ing pace with the transition to digital communica- tion. The new trends are important and beneficial for development of library marketing strategies, add value to general policy of the institution to meet current users and attract potential users. Marketing strategies and communication policies represent necessity relevant to major changes. It goes about the channels through which messages are transmit- ted and of content that should be adapted for new types of "call to action". The combination of chan- nels and mixture of using methods depends on the strategic objectives, products and services offered by the library.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.relation.ispartofMagazin bibliologicen_US
dc.subjectmodern libraryen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectchannels and promotion methodsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subject.ddcCZU 027.7:339.138en_US
dc.titleBiblioteca universitară în mediul informațional : modalități și mijloace de promovareen_US
dc.title.alternativeUniversity library in an information environment : modalities and means of promotionen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ARTICOLE ȘTIINȚIFICE

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback