USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/32333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCravcenco, Svetlana-
dc.date.accessioned2025-12-06T12:50:28Z-
dc.date.accessioned2025-12-07T16:09:33Z-
dc.date.available2025-12-06T12:50:28Z-
dc.date.available2025-12-07T16:09:33Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationCravcenco, Svetlana. INTEGRAREA INSTRUMENTELOR DIGITALE ŞI A CONŢINUTULUI EDUCAŢIONAL DESCHIS IN FOrMaREA UNIVERSITARĂ = INTEGRATION OF DIGITAL TOOLS AND OPEN EDUCATIONAL CONTENT IN UNIVERSITY EDUCATION. In: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2025, vol. 12, Nr. 3/2025, anexa 2, p. 603. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467-
dc.identifier.urihttps://cercetare.usmf.md/sites/default/files/2025-10/MJHS_12_2_2025_anexa2site.pdf-
dc.identifier.urihttps://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/32333-
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Integrarea instrumentelor digitale şi a conţinutului educaţional deschis în formarea universitară contribuie la modernizarea învăţământului, iar universităţile pot deveni spaţii deschise, inovatoare şi adaptate nevoilor societăţii actuale, oferind studenţilor experienţe interactive şi competenţe necesare. Scop. Îmbunătăţirea procesului de formare universitară, evidenţiind beneficiile, provocările şi impactul acestora asupra calităţii actului educaţional şi a competenţelor dobândite de studenţi. Material şi metode. Lucrarea se bazează pe o analiză documentară şi explora-torie a literaturii de specialitate. Au fost consultate articole ştiinţifice, rapoarte educaţionale şi ghiduri internaţionale publicate în ultimii 10 ani. Selectarea materialelor s-a realizat în baza actualităţii şi a valorii ştiinţifice, aspecte precum accesibilitatea, eficienţa şi impactul. Rezultate. Integrarea instrumentelor digitale şi a resurselor educaţionale deschise (OER) în formarea universitară a condus la îmbunătăţirea semnificativă a procesului de predare-învăţare. Studenţii au manifestat o mai mare implicare, autonomie şi flexibilitate în învăţare, datorită accesului facil la conţinuturi variate, actualizate şi adaptabile. Cadrele didactice au valorificat tehnologia pentru a diversifica metodele de predare şi pentru a sprijini învăţarea personalizată. De asemenea, s-a remarcat dezvoltarea competenţelor digitale atât la nivelul studenţilor, cât şi al profesorilor, precum şi o colaborare sporită în mediile online educaţionale. Concluzii. Integrarea instrumentelor digitale şi a conţinutului educaţional deschis în formarea universitară nu este doar o tendinţă, ci o necesitate. Universităţile pot deveni medii inovatoare, deschise şi echitabile, capabile să pregătească studenţi autonomi, adaptaţi societăţii cunoaşterii.ro_RO
dc.description.abstractIntroduction. The integration of digital tools and open educational content into university training contributes to the modernization of education, and universities can become open, innovative spaces adapted to the needs of today’s society, offering students interactive experiences and necessary skills. Objective. Improving the university training process, highlighting the benefits, challenges and their impact on the quality of the educational act and the skills acquired by students. Material and methods. The paper is based on a documentary and exploratory analysis of the specialized literature. Scientific articles, educational reports and international guidelines published in the last 10 years were consulted. The selection of materials was made based on topicality and scientific value, aspects such as accessibility, efficiency and impact. Results. The integration of digital tools and open educational resources in university education has led to significant improvements in the teaching-learning process. Students have shown greater involvement, autonomy and flexibility in learning, thanks to easy access to varied, updated and adaptable content. Teachers have harnessed technology to diversify teaching methods and support learning. There has also been a development of digital skills among both students and teachers, as well as increased collaboration in online educational environments. By using multimedia resources, students understand the content and consolidate their knowledge. Conclusion. The integration of digital tools and open educational content into university training is not just a trend. Through a balanced and critical approach, universities can become innovative, open and equitable environments, capable of preparing autonomous students, adapted to the knowledge society.en_US
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectdigital toolsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectuniversitary formationen_US
dc.subjectOERen_US
dc.titleINTEGRAREA INSTRUMENTELOR DIGITALE ŞI A CONŢINUTULUI EDUCAŢIONAL DESCHIS IN FOrMaREA UNIVERSITARĂro_RO
dc.title.alternativeINTEGRATION OF DIGITAL TOOLS AND OPEN EDUCATIONAL CONTENT IN UNIVERSITY EDUCATIONen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Congresul consacrat aniversării a 80-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 20-22 octombrie 2025: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M_603.pdf741.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback