USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/32368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLopatiuc, Alina-
dc.contributor.authorChiriac, Argentina-
dc.date.accessioned2025-12-06T12:50:28Z-
dc.date.accessioned2025-12-07T16:13:10Z-
dc.date.available2025-12-06T12:50:28Z-
dc.date.available2025-12-07T16:13:10Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationLopatiuc, Alina; Chiriac, Argentina. STRATEGII DIDACTICE PENTRU INTEGRAREA DISCURSULUI MEDICAL ÎN ÎNVĂŢAREA LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂ = DIDACTIC STRATEGIES FOR INTEGRATING MEDICAL DISCOURSE IN LEARNING ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGE. In: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2025, vol. 12, Nr. 3/2025, anexa 2, p. 638. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467-
dc.identifier.urihttps://cercetare.usmf.md/sites/default/files/2025-10/MJHS_12_2_2025_anexa2site.pdf-
dc.identifier.urihttps://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/32368-
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. În contextul globalizării şi al mobilităţii academice, creşte necesitatea formării lingvistice a studenţilor internaţionali din domeniul medical. Integrarea discursului medical în procesul de predare a limbii române ca limbă străină devine esenţială pentru dezvoltarea competenţelor de comunicare profesională. Scop. Lucrarea îşi propune să identifice şi să analizeze strategii didactice eficiente pentru predarea limbii române ca limbă străină, axate pe învăţarea discursului medical relevant pentru me-dicinişti. Material şi metode. Cercetarea se fundamentează pe o metodologie calitativă şi cuprinde mai multe etape: analiza comparativă a programelor de studiu dedicate predării limbii române pentru studenţii la medicină, observarea activităţilor desfăşurate în cadrul seminarelor, examinarea manualelor şi a materialelor auxiliare cu conţinut medical pentru studenţi străini. Rezultate. Studiul evidenţiază că folosirea scenariilor medicale, a simulărilor de dialog pacient-medic şi a textelor autentice medicale contribuie semnificativ la dezvoltarea vocabularului de specialitate, a înţelegerii textului şi a competenţelor pragmatice. Integrarea treptată a discursului medical favorizează adaptarea lingvistică şi profesională a studenţilor, sporind capacitatea de a comunica eficient în situaţii reale de practică medicală. De asemenea, această abordare stimulează motivaţia şi creşte încrederea studenţilor în utilizarea limbii române în context profesional specializat, facilitând utilizarea terminologiei în viaţa cotidiană. Concluzii. Strategiile didactice centrate pe discursul medical facilitează o învăţare contextualizată şi funcţională a limbii române. Este necesară elaborarea de materiale didactice adaptate şi formarea cadrelor didactice pentru a răspunde cerinţelor specifice ale domeniului medical.ro_RO
dc.description.abstractIntroduction. In the context of globalization and academic mobility, there is an increasing need to develop the language skills of international medical students. Integrating medical discourse into the teaching of Romanian as a foreign language becomes essential for developing professional communication competences. Objective. The paper aims to identify and analyze effective didactic strategies for teaching Romanian as a foreign language, focusing on the acquisition of medical discourse relevant to future doctors. Material and methods. The research is based on a qualitative methodology and comprises several stages: a comparative analysis of curricula dedicated to teaching Romanian to medical students, observation of activities conducted during seminars, and examination of textbooks and supplementary materials with medical content intended for foreign students. Results. The study highlights that the use of medical scenarios, patient-doctor dialogue simulations, and authentic medical texts significantly contributes to the development of specialized vocabulary, text comprehension, and pragmatic skills. The gradual integration of medical discourse supports students’ linguistic and professional adaptation, enhancing their ability to communicate effectively in real medical practice situations. Moreover, this approach stimulates motivation and increases students’ confidence in using Romanian in specialized professional contexts, facilitating the use of terminology in everyday life. Conclusion. Didactic strategies centered on medical discourse facilitate contextualized and functional learning of the Romanian language. The development of adapted teaching materials and the training of educators are necessary to meet the specific requirements of the medical field.en_US
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectdidactic strategiesen_US
dc.subjectmedical discourseen_US
dc.subjectRFLen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titleSTRATEGII DIDACTICE PENTRU INTEGRAREA DISCURSULUI MEDICAL ÎN ÎNVĂŢAREA LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂro_RO
dc.title.alternativeDIDACTIC STRATEGIES FOR INTEGRATING MEDICAL DISCOURSE IN LEARNING ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGEen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Congresul consacrat aniversării a 80-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 20-22 octombrie 2025: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M_638.pdf740.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback