USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/3494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVolosciuc, Vladimir
dc.contributor.authorCostiuc, Natalia
dc.contributor.authorScutelinic, Ruslan
dc.date.accessioned2019-06-25T05:53:59Z-
dc.date.available2019-06-25T05:53:59Z-
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationVOLOSCIUC, Vladimir, COSTIUC, Natalia, SCUTELINIC, Ruslan. Metoda conversaţiei euristice în predarea limbii franceze. In: Anale Ştiințifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 10-a. Chișinău: CEP Medicina, 2009, vol. 1: Problememedico-biologice si farmaceutice, pp. 36-40en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/3494-
dc.descriptionCatedra Limbi Moderneen_US
dc.description.abstractThe method of heuristic conversation in teaching french The method of heuristic conversation represents an effective method in teaching French. It constitutes a permanent dialogue between teacher-student, student-student on scientific and education themes. The method of heuristic conversation enables the student to express himself. It supports and promotes the individual work. This method changes the student’s critical thinking system and it develops his skills of clear and effective communication, both oral and written one. Only taking active part in dialogues, the student acquires skills that help him to find solutions in difficult situations, he structures the accumulated knowledge and he can use new notions. Opţiunea profesorului pentru o anumită metodă este o decizie de mare complexitate. Orice metodă, fie ea clasică, modernă, tradiţională sau interactivă, are un caracter polifuncţional, în sensul că poate participa simultan sau succesiv la realizarea a mai multor obiective instructiveducative. Dacă obiectivele sunt precise, concrete, bine determinate, conţinutul activităţii, fiind bine selectat, dacă potenţialul de învăţare a studenţilor este suficient şi condiţiile materiale sunt corespunzătoare, se poate proceda just la alegerea metodelor de instruire, a materialelor didactice şi a mijloacelor de învăţămînt pentru efectuarea situaţiei educaţionale.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP Medicinaen_US
dc.titleMetoda conversaţiei euristice în predarea limbii francezeen_US
dc.title.alternativeThe method of heuristic conversation in teaching frenchen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Strategii și metodologii În instruire și cercetare

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metoda_conversatiei_euristice_in_predarea_limbii_franceze_0.pdf178.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback