- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2009, Ediția a X-a
- Volumul 2
- Filosofie și bioetică
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/3664
Title: | Fenomenul genialităţii: origini şi aspecte psiho-sociale |
Other Titles: | Giftedness phenomenon: origins and psycho-social aspects |
Authors: | Damaşcan, Dorin |
Keywords: | Giftedness Phenomenon;Genius;Talent;Excellency |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | DAMAŞCAN, Dorin. Fenomenul genialităţii: origini şi aspecte psiho-sociale. In: Anale Ştiințifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 10-a. Chișinău: CEP Medicina, 2009, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică și management, pp. 392-398 |
Abstract: | Giftedness phenomenon: origins and psycho-social aspects Giftedness is a comparatively less investigated and unforeseeable and hardly controlled phenomenon. There are three possible ways of gifted person's development: manifestation of creative potential, stabilisation of skills at a certain level, loss or cessation of giftedness. The develoment of a gifted person is a complex process, influenced by both genetical and environmental factors. If the heredity factor is quite out of our influence, then environmental and social factors could be modified to obtain a full capitalisation of genius' creative potential. These goals could be reached by organisation of an adequate education and suitable job offers.
Genialitatea este un fenomen relativ puţin studiat, imprevizibil şi dificil de controlat. Există trei direcţii posibile de dezvoltare a unei persoane geniale: manifestarea potenţialului creator, stabilizarea aptitudinilor la un anume nivel, pierderea/epuizarea aptitudinilor. La dezvoltarea unei personalităţi geniale contribuie atât factorii genetici, cât şi cei de mediu. Dacă componenta ereditară la momentul actual este practic neinfluenţabilă, atunci factorii sociali şi de mediu pot fi modelaţi pentru a obţine o valorificare cât mai completă a potenţialului omului de geniu. Aceste obiective pot fi atinse prin organizarea unei instruiri corespunzătoare şi plasarea în câmpul muncii conform calificărilor obţinute. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/3664 |
ISSN: | 1857-1719 |
Appears in Collections: | Filosofie și bioetică
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|