|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2011, Ediția a XII-a
- Volumul 5
- Neuropediatrie
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/4680
Title: | Afectarea nucleilor bazali şi starea psihoemoţională la copii |
Other Titles: | Basal nuclei damage and psycho-emotional status in children |
Authors: | Railean, Anastasia Railean, Gheorghe Iliciuc, Ion Călcâi, Cornelia Ciobanu, Liliana |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | RAILEAN, Anastasia, RAILEAN, Gheorghe et al. Afectarea nucleilor bazali şi starea psihoemoţională la copii. In: Anale ştiinţifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 12-a. Chişinau: СEP Medicina, 2011, vol. 5: Probleme actuale ale sănătăţii mamei si copilului, pp.323-329. |
Abstract: | In the study we assess the extension of psycho-emotional disorders in children with basal
nucleus damage in cortical-subcortical syndrome. Psychological examination reveales cognitive
disorders in children with hyperkinetic manifestations, which require to be examined with
neuropediatrics, psychologist and other specialty physicians. Study of psychological testes,
focused on determining the level of intellectual neuropsychological development, allows to
highlight a large number of children poorly developed intellectual, as well as less, but present,
children with high capacity for assimilation of school materials. Also were found that at children
with prevelance of hyperkinetic disorders more common is disturbing frontel cortex, central area
anterior,anterior temporal and parietal areas, involving frequently subcortical structures. In
children with muscular weakness, unlike children with hyperkinetic disorders, more common is
affected occipital cortical brain regions, posterior temporal and parietal ares.
În acest studiu a fost apreciat gradul de extensie a dereglărilor psihoemoţionale la copii
cu afectarea nucleilor bazali în sindrom cortical-subcortical. Examenul psihologic a pus în
evidenţă dereglările cognitive la copii cu manifestări hiperkinetice, ceea ce necesită examinarea
în comun cu medicul neurolog, psiholog şi medici de altă specialitate. Studierea testelor
psihologice, centrate la determinarea nivelului intelectual de dezvoltare neuropsihică, permite
evidenţierea atît a unui număr mare de copii intelectual slab dezvoltaţi, cît şi, mai puţin, dar
prezenţi, a copiilor talentaţi cu capacitate înaltă de însuşire a materialului şcolar. Deasemenea s-a
depistat că la copiii cu predominarea hiperkinezelor mai frecvent se dereglează activitatea
cortexului frontal, zonelor centrale şi părţile anterioare temporale şi parietale cu implicarea mai
frecventă a structurilor subcorticale. Spre deosebire de aceşti pacienţi, în cazul hipotoniei
musculare la copii predomină dereglarea regiunilor cortico-cerebrale occipitale, ale zonelor
posterioare temporale şi parietale. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4680 |
Appears in Collections: | Neuropediatrie
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|