|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2012, Ediția a XIII-a
- Volumul 2
- Medicină socială, economie și management sanitar
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/4831
Title: | Aspecte ale managementului serviciului balneo-sanatorial în Republica Moldova |
Other Titles: | Aspects of management of spa services in the Republic of Moldova |
Authors: | Bagrinovschi, Aurelia Galbur, Oleg |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | BAGRINOVSCHI, Aurelia, GALBUR, Oleg. Aspecte ale managementului serviciului balneo-sanatorial în Republica Moldova. In: Anale Ştiințifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 13-a. Chișinău: CEP Medicina, 2012, vol. 2: Probleme actuale de sanatate publica si management, pp. 190-196 |
Abstract: | Based on the study in wich 461 patients and SPA staff were interviewed it was
established that the largest share of beneficiaries of SPA services belongs to the 56-65 age
group, constituting 50.1%, or every other respondent. The share of working age respondents
constitutes 43,7%. The majority of patients participating in the study (96,5±0,85%) were
satisfied with the results of the treatment. About (80,3±1,85%) of respondents believed that
their overall health improved following SPA treatment. According to the interviewd patients and
medical staff in order to improve the quality of SPA service it is needed: to improve hotel
infrastructure and services, nutrition, increase the number of services and the duration of
treatment to 21-24 days.
Conform rezultatelor studiului efectuat unde au fost intervievaţi 461 de pacienţi-curanţi sa
constatat că cea mai mare cotă de benificiari ai serviciilor balneo-sanatoriale sunt în grupul de
vârstă de 56-65 ani, ceea ce constitue 50,1%, sau fiecare al doilea respondent. Cota
respondenţilor în vârsta aptă de muncă constituie 43,7%. Marea majoritate din pacienţii incluşi în
cercetare (96,5±0,85%) au rămas mulţumiţi de rezultatele tratamentului şi procedurilor efectuate.
Circa 80,3±1,85% din respondenţi consideră că tratamentul balneo-sanatorial a dus la
ameliorarea stării generale de sănătate. Reieşind din opiniile bineficiarilor şi medicilor
intervievaţi, pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului balneo-sanatorial sunt necesare:
îmbunătăţirea infrastructurii hoteliere şi serviciilor, alimentaţiei, majorarea numărului de
proceduri şi duratei tratamentului până la 21-24 zile. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4831 |
Appears in Collections: | Medicină socială, economie și management sanitar
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|