|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2012, Ediția a XIII-a
- Volumul 5
- Pediatrie
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/5130
Title: | Epilepsia absenţă a copilăriei - abordare clinică şi terapeutică |
Other Titles: | Childhood absence epilepsy – clinical and therapeutic approach |
Authors: | Calcîi, Cornelia Hadjiu, Svetlana Anton, Irina Guţu, Cristina Robu, Mariana Bubucea, Rodica |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | CALCÎI, Cornelia, HADJIU, Svetlana et al. Epilepsia absenţă a copilăriei - abordare clinică şi terapeutică. In: Anale Ştiințifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 13-a. Chișinău: CEP Medicina, 2012, vol. 5: Probleme actuale ale sănătății mamei și copilului, pp. 387-390 |
Abstract: | Epilepsy with Absence of seizures (petit mal) is a form of idiopathic generalized epilepsy.
Absence seizures usually occur only in children (age of onset is 4-15 years, but most commonly
from 5 to 7 years, and rarely after 20 years) and young people. It is uncommon in adults. They
are often not noticed for some time, as it can appear that the affected person is simply
daydreaming. If they are frequent, a child's education may suffer, as they will not be able to
concentrate on lessons. The most important part of making a diagnosis is to have a clear
description from parents or teachers of what happens during a suspected seizure. In the study
was assessed the frequency, clinical manifestations, electroencephalographic course and
treatment in absence epilepsy at children.
Epilepsia absenţă a copilului face parte din epilepsiile generalizate idiopatice. Vîrsta de
debut este între 4 şi 15 ani, cu o predominanţă feminină, cu un vîrf la 5-7 ani, şi rareori după 20
de ani. După debut pot trece săptămâni sau chiar luni până când un adult să le observe, deoarece
crizele de picnolepsie pot fi confundate cu episoade de “visare” ale copilului. Dacă crizele sunt
frecvente, educaţia copilului poate suferi, deoarece acesta va întîlni dificultăţi de concentrare la
ore. Deaceeea este foarte importantă cunoaşterea aspectului clinic al acestor tipuri de crize,
abordarea terapeutică a sindromului dat şi cunoaşterea prognosticului pe viitor. În studiu a fost
apreciată frecvenţa, manifestările clinice, traseul electroencefalografic şi tactica de tratament în
epilepsia absenţă la copii. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/5130 |
Appears in Collections: | Pediatrie
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|