|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- REVISTE MEDICALE NEINSTITUȚIONALE
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină 2019
- Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 4 (82) / 2019
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/9117
Title: | Cultura siguranței pacienților de profil neurochirurgical |
Other Titles: | The safety culture of neurosurgical patients Культура безопасности пациента нейрохирургического профиля |
Authors: | Danu, Silvia Spinei, Larisa Zapuhlîh, Grigore |
Keywords: | safety;quality of healthcare;safety culture |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Asociația Obștească "Economie, Management și Psihologie în Medicină" din Republica Moldova |
Citation: | DANU, Silvia; SPINEI, Larisa; ZAPUHLÎH, Grigore. Cultura siguranței pacienților de profil neurochirurgical. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină. 2019, nr. 4(82), pp. 32-36. ISSN 1729-8687. |
Abstract: | În acest articol sunt prezentate datele preliminare ale evaluării
siguranței pacienților de profil neurochirurgical în serviciul
spitalicesc prin prisma percepției și aprecierii fenomenului de
către personalul medical implicat direct în acordarea asistenței
medicale. Siguranța pacienților este unul dintre pilonii cei
mai importanți ai calității actului medical și ai prevenirii
efectelor adverse asociate îngrijirilor medicale. Măsurarea
culturii siguranței pacienților reprezintă o prioritate pentru
sistemele de sănătate la nivel internațional. A fost realizat
un studiu transversal al personalului medical implicat direct
în acordarea asistenței medicale pacienților de profil neurochirurgical. În studiu a fost utilizat chestionarul standardizat „Chestionar privind siguranța pacienților” („Hospital
Patient Safety Survey”), elaborat de Agency for Healthcare
Research and Quality (AHRQ) din SUA. Chestionarul a fost
apreciat ca fiind corespunzător pentru cercetarea factorilor
organizaționali ce pot afecta siguranța pacienților internați
în instituții medicale pentru tratament neurochirurgical. În
perioada ianuarie – iunie 2019 au fost chestionați 141 de
respondenți, fiind respectate cerințele etice pentru asemenea
tip de cercetare (avizul Comitetului de etică a cercetării, nr.
88 din 19.06.2018). A fost analizată percepția dimensiunilor
siguranței pacienților de profil neurochirurgical de către personalul medical implicat în acordarea asistenței medicale în
propria instituție medicală. Studiul oferă evaluarea siguranței
pacienților de profil neurochirurgical în serviciul spitalicesc.
Rezultatele obținute denotă faptul că cultura siguranței
pacientului nu este pe deplin dezvoltată în unitățile supuse
cercetării, există loc de îmbunătățire la nivel de comunicare și
de activitate în echipă. Consolidarea comunicării interpersonale și a celei instituționale va contribui la creșterea siguranței
îngrijirilor medicale și a calității acestora. This article presents preliminary data on the safety assessment
of neurosurgical patients in the hospital service through the
perception and appreciation of the phenomenon by the medical
staff directly involved in the provision of medical assistance to
patients. Patient safety is one of the most important pillars of
quality of care and prevention of adverse effects associated with
medical care. Measurement of patient safety culture presents a
priority for health systems at international level. A transversal
study of medical staff directly involved in providing healthcare
to neurosurgical patients was carried out. The Patient Safety
Survey, a standardized questionnaire developed by the Agency
for Healthcare Research and Quality (AHRQ), was used in
the study. The questionnaire was considered appropriate for
studying organizational factors that may affect the safety
of patients admitted to neurosurgical medical institutions.
Between January and June 2019, 141 respondents were questioned, being respected the ethical requirements for such type
of research – Opinion 88 of the Research Ethics Committee of
19.06.2018. The perception of the patient safety dimensions
was analyzed by the medical staff involved in the delivery of
neurosurgical care in their own medical institution. The study
provides assessment of the safety of neurosurgical patients in
the hospital service. The results of the study outline that, as
the patient’s safety culture is not fully developed in research
units, there is room for improvement in communication and
teamwork. Strengthening both interpersonal and institutional communication will help increase healthcare safety
and quality. В этой статье представлены предварительные данные
об оценке безопасности нейрохирургических пациентов в больничной службе посредством восприятия и
оценки этого явления медицинским персоналом, непосредственно участвующим в оказании медицинской
помощи. Безопасность пациентов является одной из
важнейших составляющих качества медицинской помощи и предотвращения неблагоприятных последствий,
связанных с оказанием медицинской помощи. Измерение
культуры безопасности пациентов представляет собой
приоритет для систем здравоохранения на международном уровне. Было проведено сквозное исследование
медицинского персонала, непосредственно вовлеченного
в оказание медицинской помощи нейрохирургическим
пациентам. В исследовании использовалась стандартизированная анкета безопасности пациентов, разработанная Агентством по исследованиям и качеству
здравоохранения (AHRQ) из США. Анкета была сочтена
подходящей для изучения организационных факторов,
которые могут повлиять на безопасность пациентов, поступающих в нейрохирургические медицинские
учреждения. В период с января по июнь 2019 года было
опрошено 141 респондента соблюдая этические требования для проведения такого исследования – Мнение
88 от 19.06.2018 года Комитета по этике исследований. Было проанализировано восприятие параметров
безопасности пациентов нейрохирургического профиля
медицинским персоналом, занимающимся оказанием
медицинской помощи в собственном медицинском
учреждении. В исследовании дается оценка безопасности нейрохирургических больных при госпитализации.
Результаты исследования показывают, что, поскольку
культура безопасности пациента не полностью разработана в исследуемых подразделениях, есть возможности для улучшения коммуникации и командной работы.
Укрепление как межличностного, так и институционального общения поможет повысить безопасность и
качество медицинских услуг. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină: Congresul al VIII-lea al specialiștilor din domeniul sănătății publice și managementului sanitar 24-25 octombrie 2019 Chișinău, Republica Moldova |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/9117 http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2020/04/Revista_SPEMM_2019_Nr.4_82_2019.pdf |
ISSN: | 1729-8687 |
Appears in Collections: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 4 (82) / 2019
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|