|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- REVISTE MEDICALE NEINSTITUȚIONALE
- Arta Medica
- Arta Medica 2016
- Arta Medica Vol. 58, No 1, 2016
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/9624
Title: | Aspecte metodologice contemporane de predare a disciplinei chirurgie pentru studenții anului V USMF „Nicolae Testemiţanu” |
Other Titles: | Contemporary methodological aspects of teaching surgery discipline for medical students of the V year of study at State Medical University ”Nicolae Testemiţanu” |
Authors: | Hotineanu, V. Iliadi, A. Hotineanu, A. Cazacov, V. Ferdohleb, A. Tiron, V. Cazac, A. Timiș, T. Bendelic, V. Caragaţ, Z. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Asociaţia chirurgilor “Nicolae Anestiadi” din Republica Moldova |
Citation: | HOTINEANU, Vladimir, ILIADI, Alexandru, HOTINEANU, Adrian et al. Aspecte metodologice contemporane de predare a disciplinei chirurgie pentru studenții anului V USMF „Nicolae Testemiţanu” = Contemporary methodological aspects of teaching surgery discipline for medical students of the V year of study at State Medical University ”Nicolae Testemiţanu”. In: Arta Medica. 2016, nr. 1(58), pp. 36-39. ISSN 1810-1852. |
Abstract: | Catedra 2 Chirurgie a USMF ,,Nicolae Testemițanu” menține și dezvoltă, pe parcursul a zeci de ani, unele dintre cele mai solide „tradiții” de predare a obiectului
chirurgie. În ultimii ani, concomitent cu realizarea programului universitar tradițional pentru studenți, programelor științifice ale catedrei, procesului curativ
și educațional, s-au dezvoltat noi tendințe contemporane. În programul de studii a catedrei 2 Chirurgie au fost incluse compartimente noi. Utilizarea unor
metode interactive și inovatorii de predare permite obținerea nivelului înalt de abilități cognitive, capacitatea de a rezolva, în mod independent, problemele
profesionale, capacitatea de analiză, evaluare, integrare și aplicare a cunoștințelor. Surgical clinic 2 of Surgery of State Medical University ”Nicolae Testemițanu" maintains and develops over decades some of the strongest ”traditions” of
teaching the surgery subject. In recent years, simultaneously with the traditional academic program for students, scientific programs of surgical clinic,
curative and educational process, there were developed contemporary new trends. In the study programs of surgery were included new compartments.
The usage of interactive and innovative teaching methods allowed to achieve a higher level of cognitive skills, the ability to solve professional issues
independently, the capacity of analysis, evaluation, integration and knowledge application. |
URI: | https://artamedica.md/old_issues/ArtaMedica_58.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/9624 |
ISSN: | 1810-1852 |
Appears in Collections: | Arta Medica Vol. 58, No 1, 2016
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|