Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF Nicolae Testemițanu în condițiile de studii la distanță

Show simple item record

dc.contributor.author Cernițanu, Mariana
dc.contributor.author Nicov, Irina
dc.contributor.author Lazăr, Corina
dc.date.accessioned 2021-01-08T16:04:50Z
dc.date.available 2021-01-08T16:04:50Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 2587-3873
dc.identifier.uri http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2020/11/Revista-SPEMM_587_2020_color.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14965
dc.description.abstract Rezumat Criza pandemică COVID-19, care a influențat și a perturbat mersul lucrurilor din întreaga lume, are repercusiuni asupra vieții personale și profesionale a fiecăruia dintre noi. Studenții, fiind în autoizolare și în condiții de studii la distanță, sunt expuși diferitor trăiri psihoemoționale. Scopul lucrării a fost identificarea impactului produs de starea psihoemoțională a studenților USMF ”Nicolae Testemițanu” asupra reușitei lor academice în condițiile de studii la distanță și de autoizolare, determinate de epidemia COVID-19. Tipul studiului: primar, descriptiv, transversal. Colectarea informației a fost realizată printr-un chestionar în Google Forms, fiind aplicat on-line studenților. Au fost chestionați 1420 de studenți de la USMF, anii de studii I-VI de la Facultățile: Medicină, Stomatologie și Farmacie. Dintre stările trăite mai intens în perioada de studii la distanță, studenții au menționat: neliniște (48,7%); frustrare (22,6%); stres (53,4%), nemulțumire totală (24,7); depresie (21,3%); gânduri negative persistente (24,5%); atacuri de panică (15,7%); neîncredere în forțele proprii (32,3%); demotivare (47,7%); singurătate (22,7%); neajutorare (20,8%). Corelația dintre starea emoțională și reușita academică este semnificativă (ÎI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). Fiind în plină criză pandemică, studenții continuă activitatea de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță. Totuși incertitudinea și lipsa de perspective clare din societate, condiționate de pandemie, lasă o amprentă asupra stării lor psihoemoționale și reușitei academice. ro
dc.description.abstract Summary The COVID-19 pandemic crisis that has influenced and disrupted the course of things around the world has repercussions on the personal and professional life of each of us. Students, being in self-isolation and in conditions of distance learning are exposed to different psycho-emotional states. Objective of the study is to identify the impact produced by the psychoemotional state of SUMPh “Nicolae Testemitanu” students on their academic success in the conditions of self-isolation and distance learning caused by the COVID-19 epidemic. Type of study: primary, descriptive, cross-sectional. The collection of information was done through a questionnaire made in Google Forms and applied online to students. 1420 students from SUMPh, years I-VI, Faculties: Medicine, Dentistry and Pharmacy were interviewed. As results, among the states experienced more intensely during the distance study period, the students mentioned anxiety (48,7%); frustration (22,6%); stress (53,4%), total dissatisfaction (24,7); depression (21,3%); persistent negative thoughts (24,5%); panic attacks (15,7%); lack of self-confidence (32,3%); demotivation (47,7%); loneliness (22,7%); helplessness (20,8%). It was identified strong correlation between students’ emotional state and academic success (TI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). In the midst of pandemic crisis, students, in conditions of self isolation, are involved in distance learning process. However, the uncertainty and lack of clear perspectives in society conditioned by the pandemic, influence their psycho-emotional state, and respectively their academic performance. en_US
dc.description.abstract Резюме Пандемический кризис, спровоцированный COVID-19, повлиял на ход событий по всему миру и отразился на личной и профессиональной жизни каждого из нас. Студенты, находясь в самоизоляции и в условиях дистанционного обучения, подвергаются различным психоэмоциональным состояниям. Целью данного исследования было выявить влияние, оказываемое психоэмоциональным состоянием студентов ГУМФ «Николаe Тестемицану», на их академический успех в условиях самоизоляции и дистанционного обучения, вызванных эпидемией COVID-19. Тип исследования: первичное, описательное, поперечное. Сбор информации осуществлялся с помощью анкеты, созданной с помощью Google Forms и предоставленной студентам. Было опрошено 1420 студентов из ГУМФ, I-VI курсы факультетов: Медицина, Стоматология и Фармацевтика. Среди состояний, которые студенты испытали более интенсивно в период дистанционного обучения, были упомянуты: тревога (48,7%); разочарование (22,6%); стресс (53,4%); общая неудовлетворенность (24,7); депрессия (21,3%); стойкие негативные мысли (24,5%); приступы паники (15,7%); отсутствие уверенности в себе (32,3%); демотивация (47,7%); одиночество (22,7%); беспомощность (20,8%). Была выявлена сильная корреляция между эмоциональным состоянием студентов и успехами в учебе (TI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). В условиях пандемического кризиса и самоизоляции студенты вовлечены в процесс дистанционного обучения. Однако неопределенность и отсутствие четких перспектив в обществе, обусловленные пандемией, влияют на психоэмоциональное состояние студентов и, соответственно, на академический успех. ru
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
dc.subject psycho-emotional state en_US
dc.subject distance learning en_US
dc.subject academic performance en_US
dc.subject COVID-19 en_US
dc.subject.ddc CZU: 378.146/.147.018.43:004:159.942.5+378.661(478) en_US
dc.title Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF Nicolae Testemițanu în condițiile de studii la distanță en_US
dc.title.alternative The impact of the psycho-emotional state on the academic success of SUMPh “Nicolae Testemitanu” students in distance study conditions en_US
dc.title.alternative Влияние психоэмоционального состояния на успеваемость студентов ГУМФ «Николае Тестемицану» в условиях дистанционного обучения en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics