Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria

Show simple item record

dc.contributor.author Penalver Castellano, Rafael
dc.contributor.author Rivas Anton, Alfredo
dc.date.accessioned 2021-02-09T12:15:25Z
dc.date.available 2021-02-09T12:15:25Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation PENALVER CASTELLANO, Rafael, RIVAS ANTON, Alfredo. La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină. 2013, nr. 1(46), pp. 58-62. ISSN 1729-8687. en_US
dc.identifier.issn 1729-8687
dc.identifier.uri http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2019/04/cm1_46_2013-1.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/15358
dc.description Atelier de lucru al Asociaţiei Latine pentru Analiza Sistemelor de Sănătate (ALASS) cu tema: „Malpraxis medical: actualităţi şi perspective”, organizat de Asociaţia Economie, Management şi Psihologie în Medicină din Republica Moldova, membru instituţional, 29 iunie 2012, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Summary. The property claims management as a mechanism to improve the quality of healthcare Objective. To analyze the (medical malpractice) claims from patients of the Regional Health Care Service of Castilla-La Mancha (part of the Spanish National Health Care System) suffering from health care induced injures, in order to assess if they contain enough information to develop a risk map. This map could be useful tool to alert about risk elements for patients attended by health care services. Methods. 1310 (medical malpractice) claims records were studied, filed by the citizens of Castilla-La Mancha Region between 2004 and 2009. These claims have been resolved by the Health Care Service (Administration). The claims were classifi ed by cause, geographical location of the patient, health care level, administrative dependence of the health care centre, and status of the attending health professional. Results. Risk selection criteria were developed for different levels of health care. These criteria considered the repetition of adverse events capable of causing harm, the reiteration of mistakes in a given process, and the impact of the injuries produced, provided that the end result of negligence and mistakes was the patient’s death. Conclusions. Spanish health care system allows to design and implement a new information system. This system contains enough qualitative, organizational and functional data of the health service to develop a risk map of errors or circumstances leading to avoidable injuries to the citizens, thus becoming yet another tool for health care quality improvement. en_US
dc.description.abstract Rezumat. Managementul reclamaţiilor patrimoniale ca element pentru îmbunătăţirea calităţii asistenţei sanitare. Au fost analizate plângerile (malpraxis medical) pacienţilor care au utilizat Serviciul Regional de Sănătate din Castilla-La Mancha şi care au suferit leziuni induse de îngrijirile de sănătate, cu scopul de a evalua dacă acestea conţin suficiente informaţii pentru a dezvolta o hartă a riscului, utilă pentru alerta privind elementele de risc pentru pacienţii care au benefi ciat de servicii de sănătate. Au fost studiate 1.310 plângeri înregistrate, depuse de către cetăţenii din Regiunea Castilla-La Mancha în perioada 2004-2009, rezolvate de Serviciul de Sănătate (Administraţie) şi clasifi cate în funcţie de cauză, zona geografi că a pacientului, de nivelul de îngrijire a sănătăţii, de apartenenţa administrativă a centrului de îngrijire a sănătăţii, precum şi de statutul profesionistului care a acordat asistenţa. Criteriile de selecţie a riscurilor au fost dezvoltate pentru diferite niveluri de îngrijire a sănătăţii. Aceste criterii au luat în consideraţie repetarea evenimentelor adverse care pot provoca daune, repetarea greşelilor într-un anumit proces, precum şi impactul leziunilor produse, atunci când rezultatul final al neglijenţei sau greşelii a fost moartea pacientului. Sistemul de sănătate spaniol a proiectat şi a implementat un nou sistem de informaţii. Acest sistem conţine sufi ciente date calitative, organizatorice şi funcţionale privind serviciile de sănătate, pentru a dezvolta o hartă a riscului de erori sau circumstanţe care duc la evenimente adverse evitabile pentru cetăţeni, devenind astfel un instrument complementar pentru îmbunătăţirea calităţii îngrijirilor de sănătate. en_US
dc.language.iso es en_US
dc.publisher Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Sănătate Publică, Economie și Management în Medicină: Atelier de lucru al Asociaţiei Latine pentru Analiza Sistemelor de Sănătate (ALASS) cu tema: „Malpraxis medical: actualităţi şi perspective”, organizat de Asociaţia Economie, Management şi Psihologie în Medicină din Republica Moldova, membru instituţional, 29 iunie 2012, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.subject claims due to medical malpractice en_US
dc.subject risk map en_US
dc.subject mistakes en_US
dc.subject hurt en_US
dc.subject indemnitation en_US
dc.subject quality en_US
dc.title La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 1 (46) / 2013
    Materialele atelierului de lucru Asociaţiei Latine pentru Analiza Sistemelor de Sănătate (ALASS) cu tema: „Malpraxis medical: actualităţi şi perspective”, organizat de Asociaţia Economie, Management şi Psihologie în Medicină din Republica Moldova, membru instituţional, 29 iunie 2012, Chișinău, Republica Moldova

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics