Show simple item record

dc.contributor.author Spinei, Aurelia
dc.contributor.author Donica, Elena
dc.contributor.author Cioclu, Aliona
dc.contributor.author Covali, Maria
dc.contributor.author Postu, Ludmila
dc.date.accessioned 2022-11-04T07:45:21Z
dc.date.available 2022-11-04T07:45:21Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation SPINEI, Aurelia, DONICA, Elena, CIOCLU Aliona, et al. Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi. In: Medicina stomatologică. 2012, Nr. 3(24), pp. 94-97. ISSN 1857-1328. en_US
dc.identifier.issn 1857-1328
dc.identifier.uri https://www.asrm.md/ro/arhiva/nr-3-24-2012
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22116
dc.description.abstract Rezumat. În articol sunt prezentate rezultatele evaluării stării igienei orale la 469 copii instituţionalizaţi. Acest studiu a inclus 248 copii instituţionalizaţi în şcoli auxiliare. Lotul martor a fost constituit din 221 copii sănătoşi. Metoda de lucru a inclus examinarea cavităţii orale şi introducerea datelor în fişa individuală de profilaxie. Starea igienei orale a fost estimată folosind Indicele de Igiena Orala OHI-S (G.Green, I.Vermillion, 1964) şi Indicele de Placă Aproximală după Lange, 1975 (API). Studiul a permis să constatăm la copiii instituţionalizaţi nivelul deficitar de igienă orală. Copiii cu retardare mintală moderată şi, în special cei cu retardare mintală severă au o capacitate limitată de a efectua independent periaj dentar şi au nevoie de ajutorul personalului pentru igienizarea cavităţii orale. Autorii concluzionează necesitatea instituirii unor programe preventive care vor contribui la reducerea indicatorilor de carie dentară. Ameliorarea asistenţei stomatologice copiilor în actualele condiţii ale Republicii Moldova trebuie concepută prin orientarea asistenţei stomatologice spre prevenirea principalelor afecţiuni stomatologice. en_US
dc.description.abstract Summary. This article presents the results of the evaluation of oral hygiene indicators in 469 institutionalized children. This study includes 248 children institutionalized in auxiliary schools. The control group was constituted of 221 healthy children. The working method included examination, and recording of data in individual prophylaxis sheets. Oral hygiene was assessed according to OHI-S index, G.Green, I.Vermillion, 1964, and the approximale plaque index by Lange, 1975 (API). Outcomes: the study found that institutionalized children have the poor oral hygiene. Conclusions.: children with moderate and particularly with severe mental retardation have limited ability to independently perform tooth brushing and need help from staff in cleaning the oral cavity. The authors conclude the need for preventive programs that will help reduce the presence of dental caries is obvious. Improvement of children’s dental care in the current circumstances of the Republic of Moldova should be designed so as to target the dental assistance to the prevention of major dental disorders. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Asociaţia Stomatologilor din Republica Moldova, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu“ en_US
dc.relation.ispartof Medicina Stomatologică: Al XVI-lea Congres Național cu participare Internațională al Asociației Stomatologilor din Republica Moldova en_US
dc.subject children with mental retardation en_US
dc.subject tooth brushing technique en_US
dc.subject oral hygiene en_US
dc.title Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi en_US
dc.title.alternative Oral hygiene in institutionalized children en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics