Rezumat.
În articol sunt prezentate rezultatele unei investigaţii medico‑sociale. Scopul lucrării: majorarea eficienţei educaţiei sanitare în colectivităţile organizate de copii prin perfectarea motivării copiilor în vederea igienizării cavităţii
orale. Material şi metode: s‑a apreciat nivelul de motivare a copiilor privitor
la igiena orală prin metoda de anchetare. Au fost instruiţi igienic 886 copii,
eficienţa efectuării igienei orale a fost apreciată prin examinare folosind Indicele de Igiena Orala OHI‑S, G.Green, I.Vermillion, 1964 şi Indicele de Placă
Aproximală după Lange, 1975 (API). Rezultate: la momentul iniţial, valoriale
indicilor OHI‑S şi API au fost foarte ridicate: OHI‑S = 1,54 şi API = 93,56%,
după 3 ani, valorile OHI‑S şi API s‑au micşorat considerabil: OHI‑S = 0,71 şi
API = 40,23%. Concluzii: metoda propusă de motivare în sănătatea orală a fost
eficientă în stabilirea obiceiurilor corecte de igienă orală în rîndul copiilor.
Summary.
In the article there are results of medico‑social investigation. The aim of
this study was to determine of sanitary education efficiency in the children’s
organized collectives by motivation improvement in observance of the oral
hygiene influence of the oral cavity hygiene. Material and methods: dental
awareness, interest at children dental health are revealed during our investigation. The 886 children were instructed on how to carry out effective
oral hygiene and were examined using the Simplified Oral Hygiene Index
(OHI‑S), Greene and Vermillion, 1964 and the approximal plaque index
(API), Lange, 1975. Results: at the initial moment, the means OHI‑S and
API indices were very high: OHI‑S = 1,54 and API = 93,56%; after 3 years,
the means OHI‑S and API indices were still low: OHI‑S =0,71 and API =
40,23%. Conclusion: this oral health motivation method was effective in
establishing good oral health habits among children.