dc.contributor.author |
Farima, Nadejda |
|
dc.contributor.author |
Timotin, Alina |
|
dc.contributor.author |
Lozan, Oleg |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-15T12:28:34Z |
|
dc.date.available |
2023-06-15T12:28:34Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
2587-3458 |
|
dc.identifier.issn |
2587-3458 |
|
dc.identifier.uri |
https://journal.ohrm.bba.md/index.php/journal-ohrm-bba-md/article/view/392/509 |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24438 |
|
dc.description.abstract |
Introduction. International practices show that electronic devices have a major negative impact on children's development, yet they are widely used. An essential role here belongs to the knowledge, attitudes and practices of parents, as they have a primary role in educating children. Material and methods. A quantitative study was carried out that involved the surveying 422 parents of preschoolers. Results. The research found that among preschoolers, 90% use electronic devices, and 49% own their own device. More than 50%of parents are not aware of recommendations regarding the use of gadgets. Although 92% of parents believe that the use of devices can cause health problems for children, only 29% of children follow the recommendations regarding the duration of device usage. Moreover, over 20% of parents consider devices important for the harmonious development of their child. Conclusions. The level of parents' knowledge regarding the use of gadgets by preschoolers is low, which results in a favorable attitude towards the use of devices by children, leading to their excessive use among preschoolers, without taking into account the recommendations of specialists. |
en_US |
dc.description.abstract |
Introducere. Practicile internaționale demonstrează că dispozitivele electronice au un impact negativ major asupra dezvoltării copiilor, cu toate acestea ele continuă a fi pe larg utilizate. Un rol esențial în contracararea acestui fenomen reprobabil le revine părinților, nivelului lor de cunoștințe, atitudini și practici, ei având un rol primordial în educarea copiilor. Material și metode. S-a realizat un studiu mixt. Au fost organizate 4 ședințe de focus-grup cu educatori și medici, 1 interviu în profunzime cu reprezentantul Ministerului Educației și Cercetării. Studiul cantitativ - chestionarea a 422 de părinți de preșcolari. Rezultate. Rezultatele studiului calitativ au servit la formularea a 9 concluzii, o parte dintre ele au fost folosite ca ipoteze de lucru pentru studiu cantitativ. Cercetarea a relevat că, în rândul copiilor preșcolari, 90% folosesc dispozitivele electronice, 49% dețin un dispozitiv propriu. Mai mult de 50% dintre părinți nu cunosc recomandările privind utilizarea gadgeturilor. Deși 92% dintre părinți consideră că utilizarea dispozitivelor poate cauza copiilor probleme de sănătate, doar 29% dintre copii respectă recomandările privind durata de utilizare a dispozitivelor. Totodată, peste 20% dintre părinți consideră dispozitivele importante pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. Concluzii. Nivelul de cunoștințe al părinților privind utilizarea de către preșcolari a gadgeturilor este unul scăzut, ceea ce determină o atitudine favorabilă vizând problema în discuție. În consecință, se atestă utilizarea excesivă a gadgeturilor în rândul preșcolarilor, ignorându-se recomandările specialiștilor. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Asociația de Biosiguranță și Biosecuritate din Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
One Health & Risk Management |
en_US |
dc.subject |
preschoolers |
en_US |
dc.subject |
electronic devices |
en_US |
dc.subject |
gadget |
en_US |
dc.subject |
parents |
en_US |
dc.subject |
knowledge |
en_US |
dc.subject |
attitudes |
en_US |
dc.subject |
practices |
en_US |
dc.subject.ddc |
CZU:159.922.7:004+316.356.2 |
en_US |
dc.title |
Knowledge, attitudes, and practices of parents regarding the use of electronic devices by preschoolers |
en_US |
dc.title.alternative |
Cunoștințe, atitudini și practici ale părinților referitor la utilizarea dispozitivelor electronice de către preșcolari |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |