Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Managementul procesului etapizat și structurat de predare a abilităților practice la etapa univesrsitară cu aplicarea instruirii medicale prin simulare

Show simple item record

dc.contributor.author Romancenco, Andrei
dc.contributor.author Spinei, Larisa
dc.contributor.author Ababii, Ion
dc.contributor.author Rojnoveanu, Gheorghe
dc.contributor.author Dandara, Otilia
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T13:28:03Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T13:28:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ROMANCENCO, Andrei, SPINEI, Larisa, ABABII, Ion, ROJNOVEANU, Gheorghe, DANDARA, Otilia. Managementul procesului etapizat și structurat de predare a abilităților practice la etapa univesrsitară cu aplicarea instruirii medicale prin simulare = Management of the staged and structured process of teaching practical skills at the university stage with the application of medical training by simulation. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 66. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24515
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Aplicarea simulării ca instrument în educația medicală este relativ recentă și urmărește principiul medical primum non nocere (mai întâi, nu dăuna). Iar abordarea și metodele moderne în instruirea medicală prin simulare demonstrează un mare potențial pentru utilizarea acestora în întregul sistem de învățământ medical. Scopul lucrării. Dezvoltarea unui cadru procesual complex de formare a abilităților practice ale studenților în cadrul Centrului Universitar de Simulare în Instruire Medicală (CUSIM) al Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”. Material și metode. Studiu descriptiv selectiv. Au fost utilizate pre-post teste (n = 232), checklist-uri (n 649) și chestionare (n = 225) aplicate studenților anilor II, III, IV, facultatea Medicină 1 în perioada de referință a anilor de studii 2019-2020 și 2021-2022 (Epi-Info TM 7). Rezultate. Nivelul mediu de satisfacție a constituit 96.63% (IÎ 95: 94.164 – 99.096%) dintre studenții intervievați. Referitor la faptul că componenta de instruire prin simulare din cadrul cursului le-au satisfăcut nevoile de formare profesională 96.62% (IÎ 95: 94.163 – 99.095%) din respondenți au constatat acest lucru. Iar 98.49% (IÎ 95: 96.897 – 99.097%) dintre cei chestionați au considerat esențială aplicarea metodei de simulare în dezvoltarea abilităților practice la etapa universitară înainte de practica medicală. Concluzii. Utilizarea metodei de instruire medicală prin simulare la etapa universitară de formare profesională, într-un cadru procesual etapizat și structurat, demonstrează un grad ridicat de satisfacție al studenților referitor la procesul educațional și permite obținerea unui nivel calitativ al abilităților practice esențiale aplicate ulterior în practica lor medicală. en_US
dc.description.abstract Background. The application of simulation as a tool in medical education is relatively recent and follows the medical principle primum non nocere (first, do no harm). Moreover, the modern approach and methods in medical training through simulation demonstrate a great potential for their use in the entire medical education system. Objective of the study. Development of a complex procedural framework for the training of students’ practical skills within the University Center for Simulation in Medical Training (CUSIM) of the Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy. Material and Methods. Selective descriptive study. Pre-posttests (n = 232), checklists (n-649) and questionnaires (n = 225) applied to students of years II, III, IV, Faculty of Medicine 1 in the reference period of the 2019- 2020 and 2021-2022 (Epi-InfoTM7). Results. The average level of satisfaction was 96.63% (CI 95:94,164 to 99,096%) of the interviewed students. Regarding the fact that the training component through simulation within the course met the needs of vocational training 96.62% (CI 95: 94.163 to 99.095%) of the respondents confirmed this. In addition, 98.49% (CI 95: 96,897 to 99,097%) of those surveyed considered it essential to apply the simulation method in the development of practical skills at the university stage before medical practice. Conclusion. The use of the medical training method by simulation at the university stage of professional training, in a staged and structured procedural framework, demonstrates a high degree of satisfaction of students regarding the educational process and allows obtaining a quality level of essential practical skills subsequently applied in their medical practice. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject students en_US
dc.subject practical skills en_US
dc.subject method of medical training by simulation en_US
dc.title Managementul procesului etapizat și structurat de predare a abilităților practice la etapa univesrsitară cu aplicarea instruirii medicale prin simulare en_US
dc.title.alternative Management of the staged and structured process of teaching practical skills at the university stage with the application of medical training by simulation en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics