Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Rolul inteligenței emoționale în formarea profesională a studenților

Show simple item record

dc.contributor.author Cernițanu, Mariana
dc.contributor.author Goma, Ludmila
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T13:28:27Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T13:28:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CERNIȚANU, Mariana, GOMA, Ludmila. Rolul inteligenței emoționale în formarea profesională a studenților = The role of emotional intelligence in the students’ professional training. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 70. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24519
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Inteligența Emoțională (EQ) presupune capacitatea de conștientizare, control și manifestare a emoțiilor personale; de gestionare a relațiilor interpersonale într-un mod eficient și empatic. Scopul lucrării. Cercetarea rolului inteligenței emoționale în viziunea studenților medici, drept competență importantă pentru viitoarea activitate profesională. Material și Metode. Au fost chestionați 227 studenți de la USMF ”Nicolae Testemițanu”. Studiul este descriptiv transversal, bazat pe chestionar. Metodele de cercetare aplicate - bibliografică, sociologică, statistică. Rezultate. În mare parte respondenții (69,5%) au menționat că un EQ ridicat ajută la construirea relațiilor interpersonale calitative, la reducerea stresului ocupațional și micșorarea conflictelor. În același timp, doar 32% dintre ei consideră că ar avea un nivel înalt de inteligență emoțională. Studenții s-au pronunțat asupra importanței EQ pentru profesarea medicinii în general (45%) și în special (72%) pentru a relaționa cu pacienții. În vederea dezvoltării ulterioare a acestei abilități, studenții (80,5%) au optat pentru un curs care ar contribui la dezvoltarea inteligenței lor emoționale. 85% dintre respondenți au menționat că, prin dezvoltarea Inteligenței Emoționale, își pot crește nivelul de autocunoaștere, stăpânire de sine și pot construi relații pozitive cu ceilalți. Concluzii. La formarea profesională a studenților contribuie mai mulți factori dintre care se evidențiază Inteligența Emoțională (EQ), drept componenta unei reușite sociale continue. La fel este importantă și disponibilitatea universității de a contribui la formarea acestei competențe. en_US
dc.description.abstract Background. Emotional Intelligence (EQ) involves the ability to be aware, control and manifest personal emotions; managing interpersonal relationships in an efficient and empathetic manner. The purpose. To identify the role of emotional intelligence in the vision of medical students, as an important skill for future professional activity. Material and Methods. 227 students from USMF “Nicolae Testemitanu” were interviewed. The study is cross-sectional, based on a questionnaire. Applied research methods - bibliographic, sociological, comparative, and statistical. Results. Most of the respondents (69.5%) mentioned that a high EQ helps to build quality interpersonal relationships, reduce team stress and reduce conflicts. Students commented on the importance of EQ for the practice of medicine in general (45%) and in particular (72%) in relating to patients. In order to further develop this skill, students (80.5%) opted for a course that would contribute to the development of their emotional intelligence. Conclusions. Several factors contribute to the professional training of students, among which Emotional Intelligence (EQ) stands out, as a component of a continuous social success. Equally important is the university’s willingness to contribute to the formation of this competence. The developing of Emotional Intelligence will help increase self-knowledge, self-control, understanding emotions, and building positive relationships with others. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject Emotional Intelligence (EQ) en_US
dc.subject professional training en_US
dc.subject empathy en_US
dc.subject interpersonal relationships en_US
dc.title Rolul inteligenței emoționale în formarea profesională a studenților en_US
dc.title.alternative The role of emotional intelligence in the students’ professional training en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics