Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Utilizarea suportului vizual în predarea limbajului medical

Show simple item record

dc.contributor.author Ionichi, Galina
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:14:10Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:14:10Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation IONICHI, Galina. Utilizarea suportului vizual în predarea limbajului medical = Use of visual aids in teaching medical terminology. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 545. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24994
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Tehnologiile moderne și învățământul centrat pe necesitățile, dorințele și posibilitățile celui care studiază, impun desfășurarea unui proces didactic interactiv și adaptat realităților actuale. Scopul lucrării. Scopul propus vizează analiza metodelor interactive care permit folosirea în cadrul lecțiilor de limba română și terminologie medicală a suportului vizual, ce a devenit în prezent un dispozitiv de contextualizare a competențelor de exprimare orală. Materiale și metode. Una dintre metodele folosite este observarea. Această metodă definește perceperea sistematică a atitudinilor, a comportamentelor și a interacțiunilor actanților procesului didactic. Materialele utilizate sunt secvențe video care redau realități lingvistice și situaționale. Rezultate. Pentru viitorul medic, studierea limbajului de specialitate este extrem de importantă, nu doar pentru selectarea și înțelegerea informației științifice, dar și ca mijloc de comunicare cu pacienții, cu viitorii colegi, cu asistentele medicale, iar pentru acestea, viitorul medic trebuie să posede un limbaj medical bine pus la punct și să utilizeze termenii în contexte adecvate. Materialele video oferă această oportunitate, ajutând studentul să înțeleagă mai bine limbajul și să asimileze termenii. Concluzii. În cadrul procesului didactic importantă rămâne totuși însușirea limbajului medical, folosirea unui număr variat de metode permite facilitarea acestui proces interesant și important pentru un viitor medic. en_US
dc.description.abstract Introduction. Modern technologies and learning based on the needs, desires and possibilities of the learner require an interactive teaching process adapted to current realities. Objective of the study. The proposed aim is to analyze interactive methods that allow the use of visual support in the lessons of Romanian language and medical terminology, which has now become a device for contextualizing oral expression skills. Materials and Methods. One of the methods used is observation. This method defines the systematic perception of attitudes, behaviors and interactions of the actors of the teaching process. The materials used are video sequences that depict linguistic and situational realities. Results. For the future doctor, the study of specialist language is extremely important, not only for selecting and understanding scientific information, but also as a means of communicating with patients, future colleagues, nurses, and for these, the future doctor must possess a well-developed medical language and use terms in appropriate contexts. Video materials provide this opportunity, helping the student to better understand the language and assimilate the terms. Conclusions. In the didactic process it remains important to learn medical language, however, and the use of a variety of methods can facilitate this interesting and important process for a future doctor. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject specialized language en_US
dc.subject video materials en_US
dc.subject interactive methods en_US
dc.subject medical terms en_US
dc.title Utilizarea suportului vizual în predarea limbajului medical en_US
dc.title.alternative Use of visual aids in teaching medical terminology en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics